BAE Systems îşi vinde acţiunile Airbus

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acţionarii celui mai mare producător european de armament, BAE Systems, au decis, ieri, să vândă pachetul de 20% din acţiunile deţinute la Airbus, cel mai mare constructor de avioane civile din

Acţionarii celui mai mare producător european de armament, BAE Systems, au decis, ieri, să vândă pachetul de 20% din acţiunile deţinute la Airbus, cel mai mare constructor de avioane civile din lume. Astfel, BAE pune capăt unui parteneriat de 27 de ani.
Acţiunile deţinute până acum de britanicii de la BAE Systems şi estimate la 2,75 miliarde de euro vor fi cumpărate de European Aeronautic, Defence & Space Co., celălalt acţionar al Airbus. Participaţia Airbus i-a adus companiei de armament din Londra un profit de 360 milioane de lire sterline în ultimii ani. "A fost o investiţie minunată, dar una de portofoliu. Istoric vorbind, acesta era momentul în care trebuia să luăm o decizie", a declarat, la întâlnirea acţionarilor, preşedintele BAE, Dick Olver, citat de Bloomberg.
Vestea aceasta vine ca un duş rece pentru cei de la Airbus, după ce marţi seara reprezentanţii companiei au anunţat că întârzierile livrărilor la avioanele A380 îi vor costa 4,8 miliarde de euro din câştiguri, până în 2010. Aparatele de zbor, care ar fi trebuit să fie livrate în urmă cu un, vor fi gata abia în a doua jumătate a lui 2007, au anunţat, marţi seara, oficialii companiei, citaţi de Reuters.
EADS, grupul de aeronautică şi apărare, companie-mamă a Airbus, nu numai că a confirmat întârzierile, dar a şi anunţat că interminabilele probleme de asamblare pe care le întâmpină i-ar putea costa cu 2,8 miliarde de euro mai mult decât se preconizase în luna iunie. Mai mult decât atât, pentru prima dată de când problemele Airbus au început să iasă la iveală, în urmă cu trei luni, Emirates Airline, cel mai mare client al Airbus pentru modelul A380, a anunţat public că şi-ar putea anula parţial comanda.
Emirates, care spera să-şi extindă serviciile internaţionale de zboruri de lungă durată prin baza sa din Orientul Mijlociu şi comandase 45 de modele Airbus A380, în valoare de 13 miliarde de dolari, trebuia să primească primul avion Airbus A380, luna aceasta. În schimb, îl va primi peste 22 de luni.
Potrivit publicaţiei britanice "Times", cei de la Emirates sunt furioşi. Sursele apropiate Boeing, citate de ziar, spun că Emirates vrea să anuleze jumătate din comanda de 43 de avioane A380 de la Airbus şi să cumpere în schimb noile modele 747-8 de la Boeing, concurentul principal al Airbus. Asta i-ar costa pe francezi o pierdere de 6 miliarde de euro, arată "Times". "Compania îşi revizuieşte acum toate opţiunile", a declarat şi Tim Clark, preşedintele companiei cu sediul la Dubai. şi compania aeriană Virgin Atlantic îşi regândeşte comanda către Airbus. "Aceste întârzieri au implicaţii serioase", au comentat reprezentanţii Virgin Atlantic. Dar aceste declaraţii pot fi şi parte a strategiei de negociere a penalităţilor impuse Airbus. Potrivit analiştilor, acestea ar putea ajunge la două miliarde de euro.
Atât reprezentanţii Airbus, cât şi cei de la EADS au declarat că doar un singur avion A380 va fi livrat anul viitor în octombrie, către Singapore Airlines, cu nouă avioane mai puţin decât se promisese în iunie. Deşi nu sunt excluse şi alte întârzieri, 13 avioane urmează să fie livrate în 2008, 25 în 2009 şi 45 în 2010, au mai declarat oficialii EADS, citaţi de "New York Times". Din 2011, se aşteaptă ca EADS să revină la planurile iniţiale de livrare. În total, Airbus trebuie să producă 159 de avioane A380, de 300 milioane de dolari bucata, pentru 16 companii aeriene.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite