Autostrazile Bucuresti - Bors si Bucuresti - Constanta - prioritatile Ministerului Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Planul de constructie de autostrazi pentru noul an mai include Arad - Lugoj, dar si Bucuresti - Targoviste * Centura Bucurestiului si fluidizarea traficului pe DN1 sunt cuprinse, de asemenea, in proiectele de viitor

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MCTC) si-a stabilit planul de constructie de autostrazi pentru 2004. Cel mai important proiect este, in opinia conducerii MCTC, autostrada Bucuresti - Bors al carei contract de proiectare, construire si finantare in sistem de parteneriat public-privat, in valoare de 2,5 miliarde dolari, a fost semnat in urma cu cateva saptamani cu compania americana Bechtel. "Discutiile continua pentru stabilirea primului tronson pe care va incepe constructia si care va fi finalizat in 2007. Cele trei variante, dintre care se va alege una singura, sunt Brasov - Fagaras, Campia Turzii - Gilau sau Marghita - Bors. Aceste trei variante sunt situate, fiecare in parte, intre doua noduri rutiere, iar tronsoanele realizate vor fi puse sub trafic pe masura ce vor fi construite. Pornind de la Brasov pana la Bors, autostrada va avea 415 kilometri, lucrarile urmand sa inceapa pe 4 iulie 2004 si sa fie finalizate in 2012", ne-a declarat ministrul Transporturilor, Miron Mitrea. Un alt proiect care va fi continuat in 2004 este autostrada Bucuresti - Constanta, in acest an urmand sa se circule pana la Drajna, ceea ce inseamna aproape doua treimi din lungimea autostrazii. "Primele doua sectoare ale autostrazii, Bucuresti - Fundulea (26,5 km) si Fundulea - Lehliu (29,2 km) vor fi gata in luna iunie, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie dat in folosinta si sectorul Lehliu - Drajna (41,6 km). Tot in 2004 vor intra in lucru tronsoanele Drajna - Fetesti, cu o lungime de 36 km si o valoare de 54,7 milioane euro, fonduri care provin din programul ISPA si buget, precum si Fetesti-Cernavoda. Pentru acest ultim tronson este vorba despre 18 km, valoarea lucrarilor fiind estimata la 37 milioane euro, suma care provine tot din fonduri ISPA si bugetul de stat. Lucrarile la aceasta autostrada vor fi finalizate la sfarsitul anului 2006, inceputul anului 2007", a mai adaugat ministrul Mitrea. Ministerul Transporturilor mai are in plan continuarea lucrarilor la varianta de ocolire a orasului Sibiu, care are termen de finalizare anul 2006. Pentru 2004, se intentioneaza finalizarea a 23,5 kilometri din acest drum, costurile estimate ajungand la 52,5 milioane euro. La capitolul proiecte noi sunt incluse varianta de ocolire Pitesti, cu termen de finalizare in 2007, dar si Bucuresti - Ploiesti, Comarnic - Predeal si Predeal - Brasov, toate cu acelasi termen de predare, adica 2007, costul total al lucrarilor preconizate pentru 2004 fiind de 729 milioane euro, toate urmand sa fie construite in parteneriat public-privat. "In 2004, se negociaza proiectul de reabilitare, operare si intretinere a autostrazii Bucuresti - Pitesti pe portiunile km 10+600 - km 106+500, valoarea estimata pentru aceste lucrari fiind de 500.000 euro, fiind vorba de un parteneriat public-privat. Deja s-a semnat acordul de proiect", se mai arata in programul pentru 2004 al MCTC. Tot anul viitor, vor fi demarate negocierile la contractul de parteneriat public-privat pentru Centura Bucurestiului, fiind vorba de largirea la patru benzi intre intersectia acesteia cu DN1A - DN1 - DN2. In ceea ce priveste lucrarile de fluidizare a traficului, sunt vizate traseele Bucuresti - Targoviste, dar si DN1. Pentru acesta din urma se are in vedere largirea la sase benzi de circulatie pe diverse portiuni, unde in prezent sunt probleme serioase de trafic, cum ar fi Aleea Privighetorilor - Pasaj Otopeni sau Baneasa - Aleea Privighetorilor. "In sedinta de guvern din 18 decembrie 2003 a fost aprobata contractarea unui credit de la Banca Europeana de Investitii, in valoare de 200 milioane euro, pentru constructia autostrazii Arad -Timisoara - Lugoj", a mai precizat ministrul Mitrea. Ultimele proiecte care vor fi pregatite in 2004 sunt autostrada Arad - Timisoara, care include centura orasului Arad, si Timisoara - Lugoj, ambele cu termen de finalizare in 2007.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite