Autostrada Soarelui, raiul hoţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tronsonul Bucureşti-Cernavodă poate fi considerat "drum judeţean cu patru benzi", pentru că se fură ca-n codru, iar animalele traversează în voie carosabilul Odată cu inaugurarea

Tronsonul Bucureşti-Cernavodă poate fi considerat "drum judeţean cu patru benzi", pentru că se fură ca-n codru, iar animalele traversează în voie carosabilul

Odată cu inaugurarea tronsonului Drajna-Feteşti, de pe Autostrada Soarelui, autorităţile au remarcat, din nou, că de aici se fură cam tot ce se poate demonta. Mai grav este că, întrucât au început să dispară şi gardurile de protecţie, animalele pot traversa carosabilul în zone unde viteza medie a autovehiculelor depăşeşte suta de kilometri pe oră.

Teoretic, pe o autostradă dotată la nivelul anului 2007, traficul se desfăşoară în maximă siguranţă, carosabilul fiind protejat cu garduri şi parapeţi împotriva animalelor, iar semnalizarea nu lasă loc de dubii privind traseul ce urmează a fi parcurs. Pe Autostrada Soarelui, unde un nou tronson (Drajna-Feteşti) a fost inaugurat ieri, practica arată oarecum diferit. Pe alocuri, panourile, indicatoarele sau lămpile reflectorizante lipsesc, rărite cu abilitate de "piraţii şoselelor". Mai mult, pe anumite tronsoane, gardurile de protecţie sunt întrerupte, lăsând carosabilul la discreţia animalelor sălbatice, domestice sau de pripas. Acest peisaj le-a dat frisoane până şi oficialilor guvernamentali, veniţi să inaugureze cu mare pompă noua rută: "Avem oi, biciclete, camioane, câini, căruţe, tot ce vrei. Ori e autostradă - şi atunci, la vitezele cu care se circulă, trebuie asigurate condiţiile de siguranţă, ori spunem că este drum judeţean cu patru benzi!", a exclamat premierul Călin Popescu Tăriceanu. El a cerut ca autostrăzile "să nu mai arate ca după război" şi a arătat că poliţia ar trebui să pună maşini şi camere de supraveghere, ca să nu se mai fure...

Şoferii s-au obişnuit cu traficul nesigur

În concediu sau în interes de serviciu, şoferii care parcurg traseul Bucureşti-Cernavodă-Constanţa ne spun că nu e neapărat o noutate în România lipsa gardurilor de protecţie sau a panourilor de semnalizare. Ei se declară cu adevărat dezamăgiţi doar dintr-un singur motiv: măcar în ziua inaugurării, Autostrada Soarelui putea să arate ca nouă. Turiştii cu care am stat de vorbă se întreabă, în primul rând, cine îi despăgubeşte, dacă le sar animale în faţă şi fac accident.

Constructorii care întârzie, scoşi din cărţi

Constructorii care au înregistrat întârzieri sau nu au respectat termenele stabilite în contractele privind reabilitarea infrastructurii nu vor mai avea dreptul să participe la alte licitaţii, a declarat ministrul tansporturilor, Ludovic Orban.

El a precizat că, în aproximativ trei luni, ministerul va veni cu un proiect de lege care să prevadă posibilitatea eliminării constructorilor care au înregistrat întârzieri.

Ce se fură de pe autostradă

- Garduri de protecţie

- Lămpi reflectorizante

- Panouri indicatoare

- Fibră optică

- Parapeţi metalici

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite