Autostrada Bechtel în pană de fonduri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Transporturilor a anunţat că nu mai are bani pentru continuarea lucrărilor în 2008 Lucrările pentru construcţia autostrăzii Transilvania ar putea fi stopate dacă autorităţile

Ministerul Transporturilor a anunţat că nu mai are bani pentru continuarea lucrărilor în 2008

Lucrările pentru construcţia autostrăzii Transilvania ar putea fi stopate dacă autorităţile nu mai găsesc bani şi constructorul american, firma Bechtel, nu va păsui statul. Suma necesară lucrărilor de construcţie aferente anului 2008 se ridică la 520 milioane de euro.

Ministerul Transporturilor a rămas fără bani, după ce a plătit avansul de 30%, reprezentând 140 milioane de euro, potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mihai Grecu, citat de Rompres.

Oficialul a declarat că acestea au fost singurele fonduri de care a dispus ministerul, iar din această cauză firma americană Bechtel, care se ocupă de realizarea autostrăzii, ar putea sista lucrările.

"Sper ca reprezentanţii Bechtel să fie înţelegători şi să nu fie oprite lucrările", a precizat directorul CNADNR, care susţine că ar putea fi găsite totuşi unele soluţii. "Fondurile pentru lucrări în acest an ar trebui să vină de la buget, şi sperăm într-o rectificare bugetară în luna martie. Există şi soluţia realocării unor sume de la alte proiecte care ar fi trebuit să demareze în acest an", a precizat Mihai Grecu.

Banii au fost acordaţi fără avizul supervizorului francez

Mai mult, banii care au fost daţi acum nu au avut acordul Scetauroute, firma franceză care supervizeazăările. Reprezentatul CNADNR susţine că incidentul are la bază nesuprapunerea programului de lucru al companiei Scetauroute cu al firmei Bechtel.

Mihai Grecu susţine că programul Scetauroute ar fi unul dintre motivele întârzierii lucrărilor. Şi nu este singura întârziere provocată. Potrivit reprezentantului CNADNR, francezii trebuiau să predea, încă din 2007, proiectul tehnic pentru reabilitarea drumului Arad-Timişoara, iar dacă nu îl vor finaliza până la 1 martie, statul va include firma Scetauroute pe lista neagră. lucr

În 2008, statul ar trebui să aloce 520 milioane de euro pentru lucrări şi alte cheltuieli la Autostrada Transilvania. Sumele din acest an sunt destinate inclusiv demarării lucrărilor la tronsoanele Cluj - Mihăileşti şi Mihăileşti - Suplacu de Barcău. Autostrada Bechtel are ca termen de finalizare 2013 şi va costa peste 4 miliarde de euro. Aceasta va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite