Autorităţile se chinuie să scoatăneasiguraţii RCA din statistici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile se chinuie sa-i scoata cumva din statistici pe cei care nu au asigurare RCA, in conditiile in care angajamentele Romaniei in domeniu ne obliga ca la data integrarii, 90 la suta din

Autorităţile se chinuie sa-i scoata cumva din statistici pe cei care nu au asigurare RCA, in conditiile in care angajamentele Romaniei in domeniu ne obliga ca la data integrarii, 90 la suta din autovehiculele inmatriculate sa aiba asigurarea obligatorie. La acest moment, din peste 4 milioane de masini inmatriculate in Romania, 1-1,3 milioane de masini nu au asigurarea RCA, ceea ce inseamna circa 75 la suta. Pana acum, singura posibilitate de verificare a asigurarii era de catre politie, in trafic, cu aplicarea amenzii, majorata recent la 30 - 50 de milioane lei. Problema este ca pentru un autovehicul care nu circula - sta in fata blocului sau proprietarul este plecat la munca in strainatate -, nu ai cum sa impui proprietarului sa incheie asigurare. Nici nu poti sa-i iei dreptul potential de a circula prin radiere, deoarece aduce atingere dreptului de proprietate. La sfarsitul anului trecut a fost promovata o ordonanta menita sa ajute autoritatile sa creasca gradul de cuprindere in asigurarea RCA a masinilor inmatriculate. Daca initial aceasta ordonanta prevedea termene si sanctiuni care mergeau pana la radiere, in final a fost promovata o varianta "soft", al carui efect final este "suspendarea inmatricularii" la 1 aprilie. Ce inseamna acest lucru inca nu este clar, dar daca in trei luni proprietarul masinii se hotaraste sa plateasca RCA, suspendarea se intrerupe. "Dorim ca numarul autovehiculelor suspendate sa fie scazut din numarul total al autovehiculelor inmatriculate, iar gradul de cuprindere in asigurare sa se calculeze la diferenta, practic numai la autovehiculele efectiv aflate in circulatie", ne-a declarat Nicolae Crisan, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). El considera ca acest lucru este normal si va fi acceptat de europeni, deoarece reflecta realitatea din teren. Mai exista si posibilitatea intreruperii inmatricularii, dar o decizie finala este asteptata in a doua jumatate a anului, dupa ce politia si CSA vor pune la punct o baza de date unitara, comparand baza de date a masinilor inmatriculate cu cea a asiguratilor RCA. Din acest an, cele 15 societati de asigurare care fac asigurari RCA trebuie sa raporteze la CSA asigurarile facute. Florin Radulescu, de la Directia Regim Permise si Inmatriculare din MAI, spune ca prima evaluare a bazei de date se va face la 1 februarie, dupa aceasta data cetatenii fara RCA sau inspectia tehnica urmand sa primeasca o instiintare scrisa. La 1 aprilie urmeaza sus pendarea inmatricularii, cu trei luni de gratie pentru revenirea la aceasta masura. Albin Biro, membru CSA, nea declarat ca proiectul initial propunea ca dupa suspendarea inmatricularii reprezentantii primariilor sau politia comunitara sa verifice in teren starea reala a masinilor, radierea fiind o etapa ulterioara. Alte modificari mai pot fi facute in parlament, la transformarea ordonantei in lege, insa acest lucru va intarzia dupa 1 aprilie, explica Biro, tocmai pentru ca baza de date, acum in lucru, sa releve datele certe care acum lipsesc. LA 1 APRILIE, INMATRICULAREA MAsINILORF?R? RCA SAU F?R? INSPECtIA TEHNIC?PERIODIC? VALABIL? VA FI SUSPENDAT?DIN OFICIUDupa 1 februarie, cetatenii vor primi instiintariscrise privind incheierea RCA, preschimbareacertificatului de inmatriculare sau situatia inspectieitehnice periodice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite