Asigurarea de locuinţe poate acoperi şi riscul de vătămare corporală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După coşmarul inundaţiilor şi alunecărilor de teren din ultimii ani, românii continuă să privească asigurarea locuinţei ca pe o cheltuială "nejustificată". Dovadă faptul că, în prezent,

După coşmarul inundaţiilor şi alunecărilor de teren din ultimii ani, românii continuă să privească asigurarea locuinţei ca pe o cheltuială "nejustificată". Dovadă faptul că, în prezent, circa 10% din locuinţele din România sunt asigurate.
Cei mai mulţi probabil se gândesc că lor nu poate să li se întâmple aşa ceva sau, în cazul în care li se întâmplă, aşteaptă o soluţionare din partea statului. Numai că, după integrarea în Uniunea Europeană, acest lucru nu va mai fi posibil. În aceste condiţii, românii ar trebui să trateze asigurarea locuinţei cu maximă seriozitate. De altfel, dintre asigurările non-viaţă, asigurarea locuinţei este poate cea mai importantă.
O asigurare poate acoperi inclusiv bunurile din locuinţă
Asigurarea unei locuinţe poate acoperi mai multe riscuri, însă acest lucru înseamnă şi plata unor poliţe ceva mai mari. Cum aceleaşi evenimente afectează şi bunurile din locuinţă, asiguratul poate să solicite, pe lângă asigurarea locuinţei, şi pe cea a obiectelor de valoare.
De asemenea, proprietarii de locuinţe pot solicita, prin aceeaşi poliţă, şi asigurarea împotriva furturilor, actelor de vandalism şi de terorism.
Cât priveşte mecanismul de funcţionare al unei asigurări de locuinţă, lucrurile nu sunt complicate. Întâi de toate este evaluată locuinţa în funcţie de mai multe criterii, printre care anul în care a fost construită, suprafaţa, categoria de confort la care se încadrează. În funcţie de aceşti parametri şi de perioada pentru care se doreşte asigurarea, se calculează valoarea primelor de asigurare. Asiguratul poate să plătească prima aferentă unui an în mai multe tranşe. Frecvenţa plăţilor se stabileşte la semnarea poliţei de asigurare.
Ulterior, beneficiarul poliţei plăteşte primele de asigurare în cuantumul şi la termenele stabilite în contractul semnat cu societatea de asigurări. În cazul producerii evenimentului asigurat şi înregistrării de daune, persoana asigurată solicită plata despăgubirilor.
Poliţa de asigurare poate fi extinsă şi la membrii familiei
Companiile de asigurare oferă, totodată, posibilitatea extinderii poliţei de asigurare a locuinţei şi la membrii familiei. Mai exact, este vorba de două variante şi anume opţiunea completă şi opţiunea simplă.
Opţiunea completă constă în prinderea în asigurare, pe lângă clădire, a bunurilor aflate în incinta acesteia, precum şi asigurarea membrilor familiei în cazul unor accidente produse ca urmare a fenomenului asigurat. În plus, această variantă cuprinde şi răspunderea civilă faţă de alte persoane, care nu sunt membri ai familiei, în cazul în care aceştia sunt vătămaţi de producerea unui eveniment asigurat.
În ceea ce priveşte opţiunea simplă, aceasta constă în alegerea unei singure secţiuni din cele cuprinse în opţiunea completă, sau o combinare a acestora în funcţie de nevoile asiguratului, de riscurile specifice zonei în care se află locuinţa, de valoarea bunurilor deţinute sau de posibilităţile financiare.
Principalii paşi pentru solicitarea unei despăgubiri
În cazul producerii evenimentului asigurat şi, desigur, dacă s-au înregistrat pagube, persoana asigurată trebuie să anunţe societatea de asigurare, precizând o serie de detalii legate de data şi locul producerii evenimentului, pagubele produse. După depunerea cererii de despăgubire, următorii paşi presupun constatarea pagubelor de către reprezentantul societăţii de asigurare, avizarea de către aceasta a începerii lucrărilor de reparaţie sau înlocuire. De asemenea, se întocmeşte un dosar de daună care va conţine o serie de documente.
Plata despăgubirilor se face după 15-30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete de către persoana asigurată. Există şi situaţii în care societatea de asigurare poate amâna sau chiar refuza plata despăgubirii. Astfel, dacă beneficiarul este anchetat de poliţie în legătură cu danuna în cauză, asigurătorul poate să amâne plata despăgubirii. Iar dacă se constată că cererea de despăgubire este frauduloasă sau are la bază declaraţii false, societatea poate să refuze plata despăgubirii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite