Ardelenii se înghesuie să cumpere maşini nemţeşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

anului, bucureştenii s-au înghesuit să cumpere marca Renault, în timp ce locuitorii regiunii Transilvania au preferat modelele Skoda. În schimb, moldovenii şi muntenii au gusturi identice, marca

anului, bucureştenii s-au înghesuit să cumpere marca Renault, în timp ce locuitorii regiunii Transilvania au preferat modelele Skoda. În schimb, moldovenii şi muntenii au gusturi identice, marca Daewoo conducând detaşat în preferinţele lor. Pentru bănăţeni, însă, marca de top este Volkswagen.
Aşa indică un clasament teritorial referitor la primele trei poziţii deţinute de vânzările de maşini străine, potrivit datelor comunicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Vânzările realizate de producătorul Dacia nu au fost luate în acest clasament, Loganul fiind, de altfel, cea mai bine vândută maşină la noi în ţară.

În "Micul Paris" se poartă Renault
Piaţa auto din Capitală este, de departe, cea mai profitabilă pentru toţi vânzătorii de maşini, zonă în care au fost comercializate peste 40% din numărul total de autoturisme vândute în toată ţara (peste 117.000 de unităţi), în prima jumătate a anului. În aceste condiţii, modelul cel mai bine vândut în Bucureşti a fost Renault (4.547 unităţi), modelul Clio fiind preferatul şoferilor de aici. Marca nu mai domină însă clasamentul în celelalte regiuni istorice, unde ocupă poziţiile cu numărul doi sau trei. Reprezentanţii Renault-Nissan România spun că vânzările regionale realizate în cazul mărcii în discuţie au la bază aceeaşi strategie globală de marketing, pe care cei 35 de dealeri din ţară o aplică în fiecare zonă în parte. Cu alte cuvinte, orice încercare de a schiţa portretul cumpărătorul român de maşini nu îşi are rostul, mai ales că piaţa autohtonă nu conteneşte să-i surprindă de dealerii auto. Totuşi, reprezentanţii importatorilor spun că vânzările regionale sunt strâns legate de modul în care fiecare dealer în parte ştie să îşi vândă marfa.

Ardelenii se plimbă cu Skoda
Vânzările de autoturisme realizate în regiunea Transilvania, care au ţinut cont de statisticile din 13 judeţe, au desemnat drept câştigătoare marca Skoda, cu 1.826 de maşini. Toate cele patru modele - Fabia, Octavia Tour, Octavia şi Superb, au întrunit gusturile şoferilor ardeleni, însă cel mai bine s-a vândut Octavia Tour. Alin Tapalagă, directorul mărcii Skoda în România, spune că strategia de vânzare regională are în vedere atât potenţialul zonei, cât şi reţeaua de dealeri. "Diferenţierea pe putere de cumpărare şi condiţii de trai în diverse zone ale ţării se vede proporţional şi în vânzările mărcii noastre", explică oficialul Skoda succesul vânzărilor realizate în Transilvania. O afacere mai bună în această regiune nu înseamnă însă o altă abordare a vânzărilor. "Per general, însă, strategia noastră de vânzare este aceeaşi pentru toată ţara. Tratăm la fel clienţii din oricare zonă geografică", mai spune directorul Skoda. Practic, distribuitorii mărcii au posibilitatea să aleagă politica de dezvoltare regională, "dar în termeni relativ restrânşi". În Banat, însă, cel mai bine stă Volkswagen, cu 611 unităţi vândute în prima jumătate a anului.

Muntenii şi moldovenii, cu ochii pe Daewoo
În schimb, în judeţele din sudul şi estul ţării, Daewoo, cu modelele Matiz, Cielo, Nubira şi chiar şi Tacuma, conduce detaşat în preferinţele cumpărătorilor. Cea mai bună piaţă din Muntenia a fost judeţul Constanţa, unde au fost comercializate 831 de asemenea maşini. În Moldova, cele mai multe unităţi au fost vândute în judeţul Iaşi, însă la jumătate faţă de nivelul din Constanţa.

Topul celor mai vândute maşini străine în primele şase luni ale anului, pe regiuni
REGIUNE MARCA NR. UNITĂţI
Muntenia 1. Daewoo 3.080
2. Skoda 1.955
3. Renault 1.545
Banat 1. Volkswagen 611
2. Daewoo 465
3. Skoda 454
Transilvania 1. Skoda 1.826
2. Volkswagen 1.450
3. Renault 1.372
Moldova 1. Daewoo 1.643
2. Renault 1.323
3. Skoda 1.234
Bucureşti 1. Renault 4.547
2. Skoda 3.394
3. Daewoo 2.941

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite