Aplicaţiile e-learning simplifică instruirea angajaţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele româneşti ştiu ce înseamnă e-learning, dar îl folosesc prea puţin. Pe măsură ce implementările de succes se vor înmulţi şi vor fi popularizate, piaţa va trece de la receptivitate

Firmele româneşti ştiu ce înseamnă e-learning, dar îl folosesc prea puţin. Pe măsură ce implementările de succes se vor înmulţi şi vor fi popularizate, piaţa va trece de la receptivitate la utilizare.
Doar un sfert din angajaţi utilizează e-learningul ca modalitate de instruire la locul de muncă. Rezultatul provine dintr-un studiu efectuat de Interactive People, companie ce oferă servicii de e-learning, şi Public Share, organizator al Târgului de Training şi Educaţie de Afaceri Business-Edu. Adrian Călin, Business Developer al SkillSmart, furnizor de servicii e-learning este ceva mai pesimist. El crede că numărul celor care utilizează "învăţarea electronică" este mai mic. Piaţa nu este încă familiarizată cu aceste servicii. De altfel, studiul a fost realizat într-un mediu cu un interes ridicat pentru instruire, chiar evenimentul "Business-Edu". Astfel, peste 96% din repondeţi au declarat că există cel puţin o formă de instruire în cadrul companiilor unde lucrează.
Studiul relevă o diferenţă de abordare între cei care utilizează şi cei care abia intenţionează să folosească e-learningul. Astfel, angajaţii companiilor care doresc să utilizeze e-learningul ca modalitate de instruire în viitorul imediat vizează în primul rând cursuri privind dezvoltarea abilităţilor personale (36,59%), pe când angajaţii companiilor care utilizează deja e-learningul ca modalitate de instruire doresc dezvoltarea instruirii privind normele specifice domeniului de activitate (70%). Tendinţa tot mai pronunţată este ca firmele să folosească aceste servicii pentru distribuirea de informaţii "standardizate", cum ar fi procedurile de lucru, afirmă Călin.
Interesul pentru noi informaţii legate de e-learning, atât în viitorul imediat (70,73%), cât şi pe termen mediu şi lung (19,51%), arată că această modalitate de instruire se găseşte pe agenda imediată a companiilor româneşti.
Cel mai important beneficiu al e-learningului, aşa cum este el perceput de către participanţi, este creşterea volumului de instruire (48,78%), urmat de reducerea costurilor şi completarea instruirii tradiţionale (46,34%). Călin subliniază beneficiul pe care companiile cu răspândire geografică mare îl au în difuzarea informaţiei: rapiditatea în implementare şi costurile reduse. În acelaşi timp, el atrage atenţia asupra faptului că e o concurenţă directă cu serviciile de training. E-learningul nu poate înlocui trainingul, ci este mai degrabă o soluţie complementară.
Neîncrederea frânează dezvoltarea
Masa critică nu a fost atinsă. Nu există suficiente exemple de succese de implementare a sistemelor e-learning. Astfel, potrivit studiului, principalul factor care influenţează negativ adoptarea unei soluţii e-learning este neîncrederea, atât a angajaţilor (34,15%), cât şi a managerilor (31,71%), dar şi lipsa unor oferte atrăgătoare (29,27%). Factorii care influenţează pozitiv adopţia e-learningului sunt reprezentaţi de infrastructura tehnică (65,85%) şi nivelul bun al cunoştinţelor de operare a calculatorului (63,41%).

Ce înseamnă e-learning?
Sistemele de distribuţie a cunoştinţelor prin intermediul computerului poartă denumirea generică de e-learning. Deşi în categoria de e-learning intră şi distribuirea materialelor prin CD-ROM, din ce în ce mai popular este sistemul în care informaţiile sunt stocate pe serverul furnizorului de internet. Caracteristica e-learningului este interactivitatea. Aplicaţiile moderne de e-learning permit interacţiunea cu membrii echipelor virtuale de studiu, precum obţinerea de "feed-back" automat din partea programului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite