Anul acesta, laptopurile cresc spectaculos în vânzări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mobilitatea asigurată utilizatorului, dar şi preţurile tot mai scăzute au scos laptopurile din categoria produselor de lux. Astfel, vânzările acestor produse au crescut considerabil în primele

Mobilitatea asigurată utilizatorului, dar şi preţurile tot mai scăzute au scos laptopurile din categoria produselor de lux. Astfel, vânzările acestor produse au crescut considerabil în primele opt luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut.
şi asta în vreme ce pe partea de desktopuri s-a înregistrat o evoluţie constantă în ceea ce priveşte cantitatea şi uşor descrescătoare în cifrele de afaceri ale marilor retaileri de produse IT din România.
"Raportat la perioada similară a anului trecut, pe partea de desktop (PC-urile clasice - n. red.) se înregistrează o evoluţie constantă în cantitate şi uşor descrescătoare în cifra de afaceri, ca urmare a preţurilor unitare în continuă scădere", spune Andreea Mihai, marketing manager al Carrefour.
În ceea ce priveşte familia de produse "notebook" (laptopuri), situaţia este total diferită la nivelul retailerului: în cifra de afaceri, creşterea este de 25% faţă de anul 2005 (pentru perioada ianuarie-august), iar la nivel de cantitate vândută, avansul este cu adevărat spectaculos: peste 70%.
O situaţie similară s-a conturat şi în businessul Altex.
"Vânzările de laptopuri au crescut, în timp ce desktopurile s-au menţinut pe aceeaşi linie", a precizat, pentru Adevărul, Dan Ostahie, preşedintele companiei.
Si Flamingo raportează un trend constant de creştere a ponderii laptopurilor din volumul total al vânzărilor. Astfel, acestea au reprezentat aproximativ 10-15% din volumul total în 2005, cumulează, în momentul de faţă, 15-20% şi vor tinde să ajungă la 40-50% în următorii trei ani, precizează Dan Topală, preşedintele Flamingo Distribution. În termeni comparativi, compania a înregistrat creşteri de circa 25-30% a numărului de unităţi vândute în prima jumătate a anului 2006 comparativ cu perioada similară a lui 2005, atât pentru desktopuri, cât şi pentru laptopuri.

La fel de performante, dar mult mai mici decât un PC
În condiţiile în care, din punct de vedere al capacităţii tehnice, egalează un computer obişnuit şi oferă un plus de mobilitate, dar ţinând cont şi de faptul că, în ultimii ani, preţurile laptopurilor au scăzut, este firească această tendinţă, apreciază specialiştii din domeniu.
"Motivul principal al acestei schimbări constă în scăderea tot mai accentuată a preţurilor notebookurilor şi trecerea treptată a acestor produse din categoria produselor de lux în cea a produselor accesibile", explică Costin Soare, sales&marketing Manager IT&C Altex.
Reprezentanţii pieţei de IT din România estimează că această evoluţie se va menţine şi în perioada următoare, laptopurile urmând sâ câştige din ce în ce mai multă popularitate, în detrimentul "vechiului" PC.

Gama entry-level, la mare căutare
În ceea ce priveşte orientarea cumpărătorilor către tipuri de laptop sau desktop, nu se poate vorbi de anumite modele care să se vândă în cantităţi mult mai mari decât altele. "În general, se achiziţionează produsele care sunt în ofertă, la un preţ promoţional. Se poate spune totuşi că se detaşează în vânzări fie modelele entry-level (computere cu o configuraţie standard - n. red.), fie modelele care deţin cel mai bun raport calitate/preţ în piaţă, la un moment dat", spune Andreea Mihai.
Potrivit lui Costin Soare, în clasamentul laptopurilor disponibile în magazinele Altex se situează configuraţiile entry-level care au un preţ mediu de vânzare de 650 de euro. Când vine vorba de PC-uri, reprezentanţii Altex subliniază că în topul vânzărilor se situează, din punct de vedere valoric, calculatoarele cu o configuraţie medie, al căror preţ mediu de vânzare este de 500 de euro.

Laptop versus Desktop
Comparaţia laptop-PC "obişnuit" a început să dea câştig de cauză primului. De fapt, atât PC-ul, cât şi "portabilul" reprezintă două soluţii care răspund, fiecare dintre ele, unor anumite nevoi ale utilizatorilor, apreciază jucătorii de profil. Laptopul - corespunde nevoii persoanelor mobile, mai adaptabile, care renunţă la unele facilităţi sau plătesc în plus pentru acestea. Acesta este adesea asociat oamenilor de afaceri. Desktopul - o soluţie mai economică pentru activităţi clasice office sau pentru primul calculator;
- o soluţie mai sofisticată din punct de vedere al puterii, graficii, capacităţii de stocare, customizării pentru gameri sau utilizatori mai sofisticaţi;
- o soluţie adaptată mai bine pentru centrul universului Digital Home, Media Center PC.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite