Angajaţii nu ţin doar la salarii, ci şi la aprecierea din partea şefilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

octombrie la Braşov. Acordarea beneficiilor trebuie făcută nu numai în funcţie de rezultatele globale ale companiei, dar şi de cele personale. Abia după ce oferi stimulente poţi să ceri o

octombrie la Braşov. Acordarea beneficiilor trebuie făcută nu numai în funcţie de rezultatele globale ale companiei, dar şi de cele personale. Abia după ce oferi stimulente poţi să ceri o productivitate mai mare.
Aleg locul, refuz banii
Agravarea deficitului de resurse umane va trebui să îi facă pe angajatori să-şi schimbe abordarea faţă de oameni. McCann a prezentat o serie de măsuri pe care aceştia ar trebui să le pună în aplicare pentru a-şi păstra angajaţii. Acestea sunt "lucruri obişnuite, care nu constituie însă o practică obişnuită". Pe de altă parte, într-o aparentă contradicţie cu ideea de a nu face economii la salarii, Deiric îi sfătuieşte pe manageri să nu mizeze doar pe componenta salarială pentru retenţia personalului. "Trebuie să faci altceva decât să plăteşti din ce în ce mai mult, trebuie să devii mai atractiv", a mai spus Deiric. Potrivit acestuia, angajatorii trebuie să găsească o modalitate de loializare a personalului.
"Să facem ca angajaţii să spună
vreau să lucrez pentru tine, deşi aş putea să câştig mai mulţi bani în altă parte
", a mai adăugat el.
Salariaţii vor şi oportunităţi de carieră
Marketingul se mută de la client la angajat. Compania trebuie să privească mai atent la dorinţele angajaţilor şi să încerce să le împace cu nevoile organizaţiei. Angajatul vrea să-i fie recunoscut faptul că există în viaţă lucruri cel puţin la fel de important decât serviciul, arată Deiric. El îi îndeamnă pe manageri să ţină cont de dorinţa oamenilor de a avea un program flexibil şi timp liber. Nevoia de servicii pentru creşterea copiilor poate să fie şi ea o cale prin companiile îşi pot ajuta angajaţii şi se pot ajuta pe ele prin păstrarea lor.
Al doilea motiv pentru care salariaţii îşi schimbă serviciul, după salariu, este reprezentat de oportunităţi de carieră suficiente. "Trebuie ca angajatul să simtă că ai un plan pentru el", spune McCann, care dă ca exemplu Universitatea McDonald, prin care angajaţii selectaţi pentru a ajunge spre exemplu manager de restaurant intră într-un plan pe termen lung, cu etape bine definite. În acest sens, McCann îi sfătuieşte pe manageri să înceapă să investească în dezvoltarea angajaţilor cât mai curând.
Un alt motiv pentru care oamenii aleg să-şi schimbe locul de muncă este faptul că nu sunt apreciaţi. "Un mulţumesc, pentru un lucru pentru care oricum eşti plătit, venit din partea unui manager, are un efect extraordinar pentru angajat", spune McCann. Aprecierea este arătată şi oferind mai multă deschidere, mai multă informaţie. Atunci când planurile companiei nu sunt ţinute secrete, fiind disponibile doar şefilor, organizaţia are de câştigat. "Angajaţii trebuie să se simtă implicaţi, vor să fie înăuntru", arată McCann.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite