Angajaţii au primit mai puţine tichete de masă în acest an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile mari şi mici au acordat în primul trimestru al acestui an cu 1,2% mai puţine tichete de masă angajaţilor faţă de acelaşi interval din 2011, însă în cazul microîntreprinderilor situaţia este exact opusă, potrivit Mediafax.

În primele şase luni din acest an, companiile cu până la nouă angajaţi au înregistrat o creştere de aproximativ 3% a numărului de tichete de masă, în comparaţie cu al doilea trimestru al anului trecut, potrivit studiului "Evoluţia cererii pentru tichetele de masă pe paliere de companii", realizat de Sodexo Soluţii pentru Motivare.

Ascensiunea pe segmentul microîntreprinderilor a avut loc în contextul unei scăderi medii de 1,2% a comenzilor pentru voucherele de masă pe întreaga piaţă românească, după un avans de 9,5% în perioada ianuarie-iunie 2011.

„Această tendinţă a fost generată de decizia companiilor fie de a recurge la tăieri de personal, fie de a micşora costurile prin renunţarea la avantajele extrasalariale, ambele scenarii fiind alimentate în mod automat de criza economică. Scăderea a avut loc în ciuda sistemului fiscal asociat acestui tip de beneficii acordate angajaţilor: pentru companiile care le oferă, tichetele de masă sunt scutite de la plata taxelor salariale şi sunt 100% deductibile fiscal”, a declarat, într-un comunicat, Jean Istasse, general manager Sodexo Soluţii pentru Motivare.

Companiile mari, cu peste 249 de angajaţi, au comandat cu 1,8% mai puţine tichete în intervalul ianuarie-iunie 2012 faţă de semestrul precedent, în timp ce la nivelul companiilor mijlocii (50-249 de angajaţi) după ascensiunea înregistrată în 2011 a urmat de o perioadă de stagnare.

Companiile mici (9-49 de angajaţi) şi-au temperat ritmul de creştere, de la 11% în perioada ianuarie- iunie 2011 la 2,2% în intervalul iulie-decembrie 2011. În primul semestru din acest an acestea au consemnat o scădere de 1,1% a numărului de tichete comandate, comparativ cu semestrul anterior.

„Feedbackul primit din partea companiilor arată faptul că mulţi manageri stau în expectativă şi urmăresc evoluţia situaţiei economice din Europa înainte de a lua vreo decizie referitoare la acordarea tichetelor de masă, mai ales că o bună parte dintre companii sunt exportatoare  şi  prin urmare, sunt direct influenţate de evoluţia economiei europene”, Istasse.

“În condiţiile economice actuale, regimul fiscal atractiv, la care se adaugă beneficii precum loializarea angajaţilor şi îmbunătăţirea climatului social din companii transformă tichetele de masă într-un instrument pe care managerii îl pot folosi pentru a-şi motiva angajaţii şi, în egală măsură, pentru a reduce cheltuielile”, se precizează în comunicat.

Studiul Sodexo a fost realizat cu companiile care comandă costant tichete şi s-a folosit un eşantion de 5.000 de companii, care au în total 400.000 de angajaţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite