Anexele la contractul de privatizare a uzinei Daewoo rămân ferecate în fişetele guvernului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

AVAS a postat ieri pe internet "partea publică" a contractului de privatizare a Automobile Craiova. Sunt păstrate la secret practic tocmai acele anexe care dădeau specificul acestei privatizări,

AVAS a postat ieri pe internet "partea publică" a contractului de privatizare a Automobile Craiova. Sunt păstrate la secret practic tocmai acele anexe care dădeau specificul acestei privatizări, cele privind divizarea societăţii sau lista bunurilor principale care vor fi transferate la cumpărătorul Ford.

Contractul de bază prezentat ieri confirmă informaţiile care au circulat până în prezent privind fuziunea dintre Automobile Craiova şi societăţile pe care le controlează, uzinele Daewoo Craiova şi Mecatim Timişoara. Dar contractul face trimitere la ceea ce se cheamă "noua societate", care va fi creată prin procesul de restructurare, detaliat în anexa 3 cea... "nepublicabilă".

Din datele de până acum, se pare că tot acest proces de restructurare urmăreşte separarea bunurilor principale pentru producţia de automobile de activele conexe. "Pentru evitarea oricărui dubiu, cumpărătorul nu va dobândi interese proprietare/economice în Activele Conexe", arată un articol din contract. De notat că există un gaj pe acţiuni pentru restructurare.

Penalităţi "usturătoare"

Contractul prevede că, în trei luni de la data finalizării (când toate obligaţiile prealabile vor fi fost integral executate de ambele părţi), vânzătorul va depune toate eforturile în vederea achiziţionării de la acţionarii minoritari a participaţiilor deţinute de aceştia, prin oferirea de acţiuni la alte societăţi deţinute.

În ce priveşte obligaţiile postprivatizare ale cumpărătorului, contractul prevede o serie de penalităţi, spre exemplu 50% din preţul de cumpărare (de 57 milioane de euro) în cazul dizolvării societăţii în primii patru ani, 25% dacă se produc mai puţin de 200.000 de automobile şi 5% dacă se produc între 225.000 şi 250.000 de automobile.

După cum se vede, nu există nicio "penalizare" dacă Ford nu ajunge la faimoasa sumă vehiculată - 300.000 de automobile şi 300.000 de motoare pe an. În cazul în care numărul de angajaţi scade sub 3.000, penalizarea este de 10%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite