Anchetă pe piaţa tichetelor de masă. Primele trei companii, investigate de Concurenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Concurenţei a început o investigaţie pe piaţa tichetelor de masă, principalele trei companii fiind suspectate că s-au înţeles între ele pentru a-şi elimina de pe piaţă concurenţii mai mici, potrivit unui comunicat al Consiliului.

Instituţia a efectuat deja inspecţii inopinante la sediile şi sucursalele celor trei mari companii din acest sector, Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner.

„Inspecţiile au avut loc în cadrul investigaţiei declanşate de Consiliul Concurenţei, privind o posibilă înţelegere între aceste companii în vederea eliminării de pe piaţă a celor doi concurenţi mai mici, Romticket şi Ascendi. Investigaţia pe piaţa emiterii, gestionării şi comercializării tichetelor de masă a fost declanşată ca urmare a unei plângeri primite de autoritatea de concurenţă", spun oficialii Consiliului.

Valoarea nominală a unui tichet de masă este aceeaşi pentru toţi beneficiarii, adică nouă lei, fiind stabilită şi actualizată periodic, în baza legii, prin ordin, de către ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

Companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri, dacă se va dovedi că au încălcat legislaţia din domeniul concurenţei.

„Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor. Reamintim că, din septembrie 2009, autoritatea română de concurenţă a adoptat noile instrucţiuni privind politica de clemenţă, instrucţiuni care se aplică atât înţelegerilor orizontale, cât şi restricţionărilor verticale foarte grave", se mai arată în comunicat.

Legea concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori între asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite