Amenzi de până la 10.000 lei, în cazul firmelor care depun cu întârziere declaraţiile recapitulative

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele şi persoanele fizice care au efectuat în perioada ianuarie-martie livrări şi achiziţii intracomunitare trebuie să completeze şi să depună până pe 25 aprilie a.c. declaraţia

Firmele şi persoanele fizice care au efectuat în perioada ianuarie-martie livrări şi achiziţii intracomunitare trebuie să completeze şi să depună până pe 25 aprilie a.c. declaraţia recapitulativă, care se referă la taxa pe valoarea adăugată datorată.

Potrivit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), depunerea cu întârziere a acestui document va fi sancţionată cu amendă de la 50 lei la 1.500 lei pentru persoanele fizice, respectiv 500 lei la 10.000 lei, pentru persoanele juridice. Astfel, declaraţia recapitulativă este completată doar de acele persoane impozabile în scop de TVA care au realizat în primul trimestru livrări şi/sau achiziţii intracomunitare de mărfuri.

Aceasta se poate depune fie în format electronic, fie la registratura organului fiscal, la poştă, prin scrisoare recomandată, pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice sau prin Sistemul Electronic Naţional.

"Formatul electronic al declaraţiei recapitulative se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice. Programul de asistenţă poate fi pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro", explică reprezentanţii ANAF. Potrivit acesteia, declaraţia recapitulativă poate fi depusă direct pe site-ul MFP doar de către acei contribuabili care dispun de un certificat digital eliberat de instituţie.

Depunerea acestor documente este necesară în vederea schimbului reciproc de date între statele comunitare.

"Regulamentul CE nr. 1798/2003 privind cooperarea administrativă în domeniul TVA stabileşte norme şi proceduri care să permită autorităţilor competente ale statelor membre să coopereze şi să schimbe reciproc, prin mijloace electronice, informaţii în ceeea ce priveşte TVA pentru tranzacţiile intracomunitare", explică ANAF.

Sistemul VIES este funcţional şi în România, odată cu integrarea ţării noastre în UE. Informaţiile care trebuie introduse obligatoriu în acest sistem sunt numerele de identificare TVA şi valoarea totală a tuturor livrărilor intracomunitare de bunuri, efectuate de către toţi operatorii economici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite