Ambient şi Dedeman îşi împart ţara în două

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de retail a materialelor de construcţii din zona Ardealului şi Moldovei este dominată de doi mari jucători regionali, respectiv compania Ambient din Sibiu, a omului de afaceri Ioan Ciolan,

Piaţa de retail a materialelor de construcţii din zona Ardealului şi Moldovei este dominată de doi mari jucători regionali, respectiv compania Ambient din Sibiu, a omului de afaceri Ioan Ciolan, şi Dedeman, din Bacău, lanţ de magazine condus de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl. Între cele două nume mari pe plan local pare a exista un pact de neagresiune, un fel de înţelegere tacită, prin care Dedeman nu pătrunde în zona controlată de Ambient, şi invers.
Compania Ambient din Sibiu a fost înfiinţată în 1993 şi oferă clienţilor săi tot ceea ce este necesar pentru construirea şi amenajarea unei case: materiale de construcţii, materiale termo-hidro-fono-izolante, PAL, lemn, profile metalice, ţevi, instalaţii termice, sanitare, electrice, mochetă, covoare, plăci ceramice, mobilă, decoraţiuni interioare, obiecte sanitare, menaj etc. În prezent, compania are 2.400 de angajaţi, iar produsele sale sunt comercializate în opt centre comerciale, dotate cu propriile agenţii bancare, snack-baruri, spaţii de joacă pentru copii, săli de conferinţe şi training, la care se adaugă o reţea de 33 de magazine, în majoritatea oraşelor mari din Ardeal. Este vorba de Sibiu, Cluj, Bistriţa, Arad, Mediaş, Târnăveni, Baia Mare, Hunedoara, Timiş, Bistriţa-Năsăud, Cisnădie etc. Suprafaţa medie a centrelor Ambient este cuprinsă între 14.000 şi 35.000 mp. Potrivit directorului de marketing al Ambient Sibiu, Cristina Giurca, ultimul centru comercial a fost inaugurat în data de 8 aprilie a.c. la Târgu Mureş, valoarea investiţiei cifrându-se la 7 milioane de euro. Anul acesta vor fi construite alte centre comerciale la Deva, Gheorgheni şi Baia Mare. "Deocamdată nu există planuri pentru o extindere şi în alte zone", ne-a declarat Giurca.
În Moldova, Dedeman şi-a început activitatea ceva mai devreme, în 1992, ajungând în cei 14 ani de la înfiinţare să deschidă o reţea formată din şase centre comerciale în Bacău, Iaşi, Suceava, Vaslui, Oneşti şi Brăila şi cinci depozite cu suprafaţă mare în Iaşi, Bacău, Comăneşti, Roman. În acest an, Dedeman va mai deschide două noi hipermarketuri. Sub sloganul "Totul pentru interior, totul pentru exterior", magazinele Dedeman comercializează peste 40.000 de articole din gama instalaţii termice, sanitare, gaz, canalizări, instalaţii electrice, materiale pentru amenajări interioare, materiale de construcţie, scule electrice şi unelte pentru construcţii, echipament de protecţie, materiale pentru curăţenie, articole de grădină, mobilă etc. Activitatea companiei a fost extinsă şi în domeniul auto, Dedeman devenind dealer pentru mărcile Dacia, Renault şi Nissan.

Praktiker şi Bricostore se extind în aceste zone
Concurenţa pentru supremaţia pe aceste zone se anunţă însă din ce în ce mai acerbă, în condiţiile în care atât Praktiker, cât şi Bricostore vizează extinderea spre Moldova şi Ardeal. "Există intenţii de acoperire a acestor zone în următorii cinci ani de zile", ne-au declarat surse din cadrul Bricostore. De cealaltă parte, deşi are deja magazine deschise pe acest segment, Praktiker intenţionează să menţină acelaşi ritm de extindere ca până acum, astfel încât, până în 2008, reţeaua de magazine să acopere toate oraşele importante din ţară, precum Iaşi, Suceava, Baia Mare, Satu Mare. Pentru 2006, planul de extindere al Praktiker România vizează consolidarea reţelei proprii, cu încă patru magazine. Sunt vizate atât regiunile Moldova şi Ardeal, prin deschiderea a trei spaţii în Galaţi, Brăila, respectiv Târgu Mureş, cât şi oraşul Bucureşti.

Dedeman şi Ambient, în cifre
Dedeman a înregistrat de-a lungul anilor o evoluţie spectaculoasă a cifrei de afaceri. Astfel, anul 2005 a însemnat o majorare a cifrei de afaceri de aproximativ 40%, ajungând la valoarea de peste 69 milioane de euro, de la 50 milioane de euro, în 2004. "Pentru anul în curs, se estimează o cifră de circa 88 milioane de euro", ne-a declarat directorul de marketing al companiei, Cătălin Ivan. Ambient a înregistrat la nivelul anului 2004 o cifră de afaceri de 65 milioane de euro, ajungând în 2005 la o valoare aproape dublă, respectiv 120 milioane de euro. "Pentru acest an, estimăm o cifră cu aproximativ 30-35% mai mare faţă de 2005", ne-a declarat Giurca.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite