Alumil vrea să devină principalul producător din regiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liderul pieţei autohtone a profilelor de aluminiu, Alumil Rom Industry, intenţionează să îşi dezvolte capacitatea de producţie şi reţeaua de distribuţie din România. Pentru susţinerea

Liderul pieţei autohtone a profilelor de aluminiu, Alumil Rom Industry, intenţionează să îşi dezvolte capacitatea de producţie şi reţeaua de distribuţie din România. Pentru susţinerea investiţiilor, compania va lansa o ofertă publică de acţiuni de 28,75 milioane de lei.
Alumil Rom Industry este o filială a companiei Alumil Mylonas din Grecia, principalul producător de profile de aluminiu din această ţară şi unul dintre cei mai mari jucători la nivel european din industria extrudării aluminiului. Filiala din România deţine 37% din piaţa autohtonă a profilelor din aluminiu. Următorul jucător de pe această piaţă realizează circa 17% din vânzări.
Puncte de distribuţie în 23 de locaţii din România şi Republica Moldova
Compania românească are un plan ambiţios de dezvoltare, care vizează extinderea reţelei de distribuţie, mutarea activităţii de producţie la Filipeşti precum şi majorarea capacităţilor de producţie. În prezent, Alumil are puncte de distribuţie în 23 de locaţii din România şi Republica Moldova şi două centre de producţie, la Bucureşti şi Filipeşti. "Intenţionăm să ne dezvoltăm capacităţile de producţie şi reţeaua de distribuţie, astfel încât să devenim cel mai important producător de profile de aluminiu din regiune", a declarat pentru Adevărul, Apostolos Papadopoulos, responsabilul de relaţia cu investitorii de la Alumil Grecia. Pentru finanţarea programenlor de investiţii, societatea va lansa o ofertă publică de acţiuni (IPO), prin care intenţionează să atragă 28,75 milioane de lei. Alumil Rom Industry a obţinut anul trecut un profit net de 12,4 milioane de lei, cu 14% mai mic decât nivelul înregistrat în 2004. Deprecierea rezultatului net a fost cauzată de intensificarea concurenţei, pe fondul unui aflux de producători greci, precum şi de fluctuaţiile preţului aluminiului pe plan internaţional. Pentru acest an, Alumil estimează un profit de 12,9 milioane lei. Cifra de afaceri sa majorat pe parcursul anului trecut cu 14% faţă de 2004, până la valoarea de 84,5 milioane de lei.
Cotă de piaţă de 37%
Domeniul de activitate al Alumil este foarte dinamic şi cu un potenţial ridicat de creştere, fiind direct "conectat" de sectorul construcţiilor. Numai că, cel puţin până în prezent, românii preferă profilele din PVC în detrimentul celor din aluminiu. Astfel, din totalul vânzărilor de profile, cele din aluminiu reprezintă doar 30%, diferenţa aparţinând profilelor din PVC. "În ţările dezvoltate, raportul de forţe este invers. În Grecia, spre exemplu, vânzările de profile de PVC reprezintă doar 15% din totalul pieţei. Chiar dacă profilele de aluminiu sunt mai scumpe, au o durată de viaţă de 20 de ani, dublu faţă de profilele din PVC", a declarat pentru Adevărul, Mariu Ioniţă, director în cadrul Alumil Rom Industry. De altfel, ultima tendinţă în domeniul construcţiilor este de a asigura o calitate cât mai bună a finisajelor şi dotărilor noilor construcţii.
Un risc pentru companie este dependenţa de preţurile internaţionale ale aluminiului. "Aprovizionarea cu aluminiu se face de către compania-mamă, la Bursa de la Londra. Profilele sunt fabricate în Grecia, iar în unităţile de producţie din România se fac încă două operaţiuni de finisaj", precizează Ioniţă. Potrivit oficialilor companiei, acest procedeu are ca efect diminuarea costurilor de producţie de la Alumil Rom Industry.

Punctele forte:
- este lider pe piaţa profilelor de aluminiu;
- comparativ cu firmele concurente, este cel mai bine poziţionată în ceea ce priveşte standardele internaţionale de calitate impuse de Uniunea Europeană. Compania-mamă are un centru de cercetare în Germania, astfel că noile produse îndeplinesc standardele europene de calitate;
- legătura directă cu sectorul construcţiilor, care este în plin avânt;
- manifestarea unei tendinţe, în domeniul construcţiilor, privind realizarea unor finisaje şi dotări de cea mai înaltă calitate;
- achiziţionarea materiei prime, aluminiu, de către firma-mamă.

Puncte slabe:
- dependenţa de preţul aluminiului. La Bursa din Londra, preţul aluminiului sa majorat în 2004-2005 cu 45%-50%;
- creşterea preţurilor de vânzare, pe fondul majorării cotaţiilor internaţionale la aluminiu, ar putea afecta capacitatea concurenţială cu segmentul profilelor din PVC.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite