Alpinismul utilitar se dezvoltă pe spatele construcţiilor industriale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Amploarea pe care au luat-o construcţiile noi în ultimii ani, dublate de cererea tot mai mare pentru renovarea faţadelor vechi, au determinat dezvoltarea businessurilor direct implicate. Printre

Amploarea pe care au luat-o construcţiile noi în ultimii ani, dublate de cererea tot mai mare pentru renovarea faţadelor vechi, au determinat dezvoltarea businessurilor direct implicate. Printre acestea se numără şi sectorul alpinismului utilitar.
Agenţii economici din sector înregistrează, de la an la an, creşteri de peste 50% ale cifrelor de afaceri, zona care aduce cele mai semnificative venituri fiind cea industrială. Meseria este una destul de bănoasă. Un alpinist câştigă zilnic aproximativ 150 de lei.
Solicitările persoanelor fizice, deşi au un volum mic, sunt în continuă creştere, însă marile companii de profil din domeniu refuză să contracteze astfel de lucrări. Pentru satisfacerea acestei cereri s-au dezvoltat firmele no-name, care reuşesc să câştige bani frumoşi prin prestarea unei lucrări de calitate îndoielnică.
"Primim foarte multe cereri şi din partea persoanelor fizice, însă de cele mai multe ori le refuzăm pentru că este mult mai avantajos să contractezi o lucrare de mai mari dimensiuni. Se întâmplă însă ca oamenii să vină la noi şi pentru că o firmă mai mică le-a executat o lucrare foarte proastă", spune Laurenţiu Anghel, directorul general al companiei Verticon. Cifra de afaceri a companiei pe care o conduce înregistrează salturi de 50% de la an la an, cererea pentru anul în curs fiind mai mare cu 30-40% faţă de cea de anul trecut. Una dintre lucrările importante pe care Verticon a realizat-o este renovarea faţadei Muzeului Naţional de Artă Contemporană din Capitală, care a constat în montarea a 280 mp de structură din aluminiu şi a geamurilor termopan în zone greu accesibile. Cea mai recentă lucrare a fost realizată la sediul companiei de sticlă, Stirom, şi a constat în tencuieli la cele trei coşuri de fum din beton, consolidare cu confecţie metalică şi vopsitorie. Preţurile pentru o lucrare complexă în sectorul industrial pot varia între 10.000 şi 15.000 de euro, dar pot ajunge şi la 60.000 de euro. În cazul persoanelor fizice, pentru orice fel de intervenţie exterioară - respectiv reparaţii minime la faţade, balcoane sau schimbare tablă, preţul nu poate fi sub un milion. "Preţul minim al unei lucrări în sectorul industrial este de 50 de euro/mp", au declarat, pentru Adevărul, oficiali din cadrul companiei de alpinism utilitar, McClaude. Compania a înregistrat pe primele cinci luni ale acestui an o cifră de afaceri similară cu cea de la sfârşitul anului trecut, estimându-se că la finele anului în curs ea va fi de patru ori mai mare decât cea din 2005. "Aceste servicii sunt în continuă ascensiune. În 2005, cifra de afaceri a fost de două ori mai mare decât cea din 2004", au declarat reprezentanţii McClaude. Compania a prestat servicii de renovări faţade pentru Hotelul Someş, din Sângeorz Băi, Hotelul Capitol din staţiunea Jupiter, dar şi pentru Institutul Naţional de Administraţie din Capitală. În general, perioada de vârf pentru prestarea acestor servicii este primăvaravara.
Deşi afacerile în domeniu merg bine, totuşi o problemă acută cu care se confruntă agenţii economici este lipsa forţei de muncă. Potrivit lui Anghel, un angajat la o companie de alpinism utilitar trebuie să fie specializat în mai multe activităţi. "Nu este suficient ca personalul să fie antrenat pentru căţărări. El trebuie să facă şi zidărie, vopsitorie etc.", a precizat Anghel. În această situaţie, majoritatea firmelor care activează pe acest segment lucrează cu aproximativ 8-10 persoane.

Ce face un alpinist utilitar
Serviciile de alpinism utilitar acoperă o gamă variată de prestări servicii. Astfel, un alpinist poate acoperi clădirile, poate efectua lucrări de reparaţii la învelitori vechi din ţigle şi ardezie, la coşuri de fum şi luminatoare, dar şi izolaţii, etanşări şi vopsitorii. În plus, un alpinist poate instala şi repara paratrăsnete, jgheaburi şi burlane, instalaţii electrice exterioare, antene de telecomunicaţii. Montarea panourile de afişaj şi a bannerelor intră tot în sarcina alpinistului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite