Alegerile vor creste vanzarile firmelor de publicitate pana la 200 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Pixurile, brichetele si tricourile sunt la mare cautare * Partidele politice lucreaza in campanie "in stil pompieristic", facand comenzi seara si cerand produsele a doua zi dimineata

Reprezentantii firmelor de productie publicitara estimeaza, pentru anul electoral 2004, vanzari de circa 200 de milioane de euro si o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 50 la suta. "Acest lucru se datoreaza in primul rand campaniei electorale, dar si faptului ca, incepand cu acest an, si firmele mici si mijlocii au inceput sa aiba grija de imaginea lor si sa aloce bugete importante pentru publicitate si promovare", ne-a declarat reprezentantul unei alte firme importante din piata. Reprezentantul firmei Blue Ridge International Computers ne-a declarat ca, pana acum, cresterea a fost de 20-25 la suta, dar ca, luand in considerare si campania electorala pentru alegerile generale, se va ajunge la peste 50 la suta fata de un an obisnuit. Si Gabriel Irimia, director in cadrul companiei A&M International, este de parere ca 2004 va consemna o crestere fata de un an obisnuit, dar este mai putin optimist, anticipand o cifra de afaceri cu doar 20 la suta mai mare. Cele mai importante firme de profil isi expun ultimele noutati la cea de-a IV-a editie a Targului de Productie Publicitara, desfasurat in perioada 19-22 mai la Palatul Parlamentului. Cu acest prilej, companiile au pregatit cele mai revolutionare solutii pentru gravare, inscriptionare si tiparire a materialelor promotionale. Cele mai solicitate produse promotionale pe perioada campaniei electorale sunt obiectele mici si ieftine, respectiv pixurile si brichetele. "Deoarece in general comenzile sunt mari, se opteaza pentru o calitate medie si pentru obiecte la preturi mici. Cea mai mare comanda a fost de 250.000 de pixuri si 250.000 de brichete, la un pret mediu de 12 centi", ne-a declarat reprezentantul firmei Seriprint. Un alt produs promotional foarte solicitat in aceasta "editie" a campaniei electorale este bannerul. Potrivit reprezentantului A&M International, 60-70 la suta dintre toate bannerele tiparite in aceasta perioada sunt destinate diverselor partide politice. "In medie, noi tiparim pe zi cam 2.000 de metri patrati de bannere si se lucreaza in fiecare zi. Bugetele alocate pentru acest tip de publicitate de catre partidele politice sunt semnificative, dar din motive de confidentialitate nu le putem divulga", ne-a declarat Gabriel Irimia. Nici sepcile sau tricourile nu au scapat de inscriptionari, partidele politice preferandu-le si pe acestea pentru a-si face campanie electorala. "Tricourile, sepcile si fularele sunt si ele la mare cautare. Nu se cauta cele mai scumpe, dar se comanda in cantitati mari, chiar cateva zeci de mii", ne-a declarat Rialda Ristache, reprezentanta firmei Tex Promotion. Oficialii firmelor din domeniu spun ca, desi aceasta perioada este aducatoare de venituri suplimentare, este dificil sa raspunzi solicitarilor partidelor politice sau agentiilor de publicitate care le fac imaginea. "Este foarte greu sa lucrezi in acest stil pompieristic. Ti se da comanda seara si ti se cere sa fie gata pana a doua zi dimineata, in conditiile in care mai ai si alti clienti carora trebuie sa le onorezi comanda", ne-a explicat reprezentantul firmei Tropeum. Din acest motiv, cei mai multi cu care am discutat spun ca in aceasta perioada tipografiile si celelalte utilaje merg zi si noapte pentru a putea face fata solicitarilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite