Afacerile micilor comercianţi, în cădere liberă după integrare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din comerţul cu alimente, tutun şi băuturi rezultă cifre de afaceri din ce în ce mai mici Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a scăzut, în februarie 2007, cu 4,8%

Din comerţul cu alimente, tutun şi băuturi rezultă cifre de afaceri din ce în ce mai mici

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a scăzut, în februarie 2007, cu 4,8% faţă de februarie 2006, iar în primele două luni din acest an a fost mai mic cu 2,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2006.

Potrivit datelor comunicate, ieri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), cele mai drastice scăderi ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în comerţul cu alimente, băuturi şi tutun. Micile magazine în care aceste produse sunt vândute cu amănuntul au realizat, în februarie 2007, cifre de afaceri mai mici cu aproape 9% faţă de aceeaşi lună din anul trecut. De asemenea, în primele două luni din 2007 (cumulat, ianuarie + februarie), cifrele de afaceri ale vânzătorilor de alimente, băuturi şi tutun - cu amănuntul - au fost mai mici cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut.

Nici prestatorilor de servicii nu le merge prea bine

La polul opus se află vânzările cu amănuntul de carburanţi şi de auto-moto, care au crescut spectaculos - cu aproape 70% şi, respectiv, 65% - în februarie 2007 faţă de aceeaşi lună din 2006.

Potrivit datelor INS, cifrele de afaceri au scăzut şi în sectorul serviciilor de piaţă pentru populaţie. Este consemnată o scădere per ansamblu de 1,3%, în februarie 2007 faţă de februarie 2006, şi cu 0,6% în primele două luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai drastică scădere (-28%) s-a consemnat în cazul serviciilor recreative, culturale şi sportive. În schimb, creşteri semnificative ale cifrelor de afaceri au fost înregistrate în activităţile de spălare (+35,5%) şi în sectorul de hoteluri-restaurante (+34,7%).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite