Afacerile micilor comercianţi, în cădere liberă după integrare
0Din comerţul cu alimente, tutun şi băuturi rezultă cifre de afaceri din ce în ce mai mici Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a scăzut, în februarie 2007, cu 4,8%
Din comerţul cu alimente, tutun şi băuturi rezultă cifre de afaceri din ce în ce mai mici
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a scăzut, în februarie 2007, cu 4,8% faţă de februarie 2006, iar în primele două luni din acest an a fost mai mic cu 2,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2006.
Potrivit datelor comunicate, ieri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), cele mai drastice scăderi ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în comerţul cu alimente, băuturi şi tutun. Micile magazine în care aceste produse sunt vândute cu amănuntul au realizat, în februarie 2007, cifre de afaceri mai mici cu aproape 9% faţă de aceeaşi lună din anul trecut. De asemenea, în primele două luni din 2007 (cumulat, ianuarie + februarie), cifrele de afaceri ale vânzătorilor de alimente, băuturi şi tutun - cu amănuntul - au fost mai mici cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut.
Nici prestatorilor de servicii nu le merge prea bine
La polul opus se află vânzările cu amănuntul de carburanţi şi de auto-moto, care au crescut spectaculos - cu aproape 70% şi, respectiv, 65% - în februarie 2007 faţă de aceeaşi lună din 2006.
Potrivit datelor INS, cifrele de afaceri au scăzut şi în sectorul serviciilor de piaţă pentru populaţie. Este consemnată o scădere per ansamblu de 1,3%, în februarie 2007 faţă de februarie 2006, şi cu 0,6% în primele două luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai drastică scădere (-28%) s-a consemnat în cazul serviciilor recreative, culturale şi sportive. În schimb, creşteri semnificative ale cifrelor de afaceri au fost înregistrate în activităţile de spălare (+35,5%) şi în sectorul de hoteluri-restaurante (+34,7%).