Afacere inedită: O şcoală de bune maniere pentru copii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiecare copil ar trebui să aibă cei şapte ani de acasă, dar majoritatea părinţilor sunt ocupaţi, în special cu serviciul, şi nu au timp să-şi înveţe copiii codul bunelor maniere. Doi bucureşteni au înfinţat o firmă în 2007 care îi pregăteşte pe micuţi pentru lucrurile mari: management, bune maniere, studii de IT. Rezultatul? O cifră de afaceri de 50.000 euro.

"Dragă Vio,
Îţi mulţumesc foarte mult că mă înveţi să fiu politicoasă. Eu trebuie să-ţi mulţumesc ţie şi mamei mele. Ţie pentru că ai făcut acest curs şi pentru că ai implicat şi alţi copii. Mamei pentru că m-a înscris la tine. Mi-a făcut o mare plăcere să te cunosc şi îţi mulţumesc din nou. Mama şi tata au fost foarte fericiţi pentru mine".


Cum ar fi ca băieţelul sau fetiţa dumneavoastră să vă vorbească aşa la numai şase ani? Doi oameni de afaceri s-au gândit că o şcoală de bune maniere ar putea fi profitabilă. Şi a fost!

Violeta Lupu şi Adrian Dascălu sunt cei doi bucureşteni care au demarat în 2007 şcoala privată CleverBS. Imediat după absolvirea facultăţii de fizică, cei doi au lucrat în domeniul educaţiei unde au trecut prin etapele necesare formării profesionale a acestora: traineri, coordonatori programe educaţionale, manageri în cadrul companiilor de training din România. Următorul pas a fost demararea afacerii, cu o investiţie iniţială de aproximativ de 3.000-4.000 de euro. Mai exact, au cumpărat echipamentele tehnice necesare pentru start-up."Investiţiile ulterioare, ca, de exemplu, licenţele de training pe care le-am cumpărat, investiţia în realizarea francizei de training pentru copii şi organizarea evenimentelor pe care le pregătim au fost făcute exclusiv din profitul realizat de companie", ne spune Violeta Lupu.

Ce înseamnă cursul de bune maniere pentru copii?

Cursurile pentru copii se desfaşoară permanent, cu o pauză în luna august, încă din anul 2008 când firma a început să organizeze acest curs specializat, spun reprezentanţii companiei. "Acest curs îi învaţă pe copii despre comunicarea verbală şi nonverbală şi vor şti să recunoască ulterior, după poziţia mâinilor sau a corpului, dacă interlocutorul este reticent la conversaţie sau dacă este interesat de discuţie. Vor învăţa despre comportamentul civilizat la masă, indiferent dacă merg la mese festive sau la fast-food, învaţă despre cum oferă sau primesc în mod corect cadouri, flori sau cărţi", ne explică antreprenoarea. Ea spune că cei mai mulţi copii sunt încântaţi de discuţiile despre obiceiurile din alte tări sau când află cu surprindere că orice carte poate fi oferită în dar fără a fi ambalată sau pusă într-o punguţă de cadouri. De asemenea, ordinea în care utilizează tacâmurile la restaurant este una dintre lecţiile preferate ale micilor învăţăcei.

Cursul de bune maniere constă în patru lecţii a câte două ore fiecare, dar pentru copiii de altă naţionalitate care trăiesc în România, compania recomandă ca trainingul să fie prelungit cu una sau două lecţii suplimentare. Pentru bunele maniere pe care copilul său le dobândeşte la şcoală, părintele trebuie să scoată din buzunar suma de 390 de lei, însă pentru grupe mai mari se aplică reduceri de 10-20%.

MBA-ul copiilor

Pe lângă cursurile de bune maniere, compania mai oferă cursurile "MBA-ul copiilor", care costă 790 lei, "NLP Training for Successful Kids" (540 lei) şi "International IT Training for Kids - EqualSkills" (560 lei) şi programul "ŞTIE TOT" de cultură generală.

MBA-ul copiilor este un training în cadrul căruia copiii învaţă cum să comunice eficient, cum să-şi promoveze imaginea personală şi să-şi descopere propria personalitate, cum să-şi organizeze timpul, să negocieze, să lucreze în echipă, dar şi individual.

Cei doi antreprenori oferă în prezent şi franciză pentru cursurile pentru copii. Aceştia estimează că cifra de afaceri pentru următorul an va creşte datorită francizei cu 25.000 de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite