Aeroporturile Otopeni şi Băneasa au fuzionat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua companie, Aeroporturi SA Bucureşti, îşi va începe activitatea în mod oficial după data de 10 mai Acţionarii şi directorii Aeroporturilor Bucureşti Otopeni şi Băneasa s-au

Noua companie, Aeroporturi SA Bucureşti, îşi va începe activitatea în mod oficial după data de 10 mai

Acţionarii şi directorii Aeroporturilor Bucureşti Otopeni şi Băneasa s-au întrunit, ieri, într-o şedinţă comună pentru a aproba fuzionarea celor două societăţi într-o nouă structură care se va numi Aeroporturi SA Bucureşti.

Potrivit proiectului de fuziune şi Hotărârii de Guvern 321/2006, capitalul social al noii companii va fi de 143,7 milioane de lei. Actualele aeroporturi Otopeni şi Băneasa vor fi constituite ca puncte de lucru ale Societăţii Aeroporturi Bucureşti, societate care va funcţiona efectiv după 10 mai 2007. S-a stabilit ca sediul central al companiei să fie înregistrat la adresa Aeroportului Otopeni, astfel că, implicit, taxele şi impozitele aferente acestuia vor ajunge în vistieria Administraţiei Financiare a Judeţului Ilfov. Aeroporturi SA Bucureşti va funcţiona ca unitate aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, ministerul deţinând 80% din acţiuni, iar restul de 20% vor reveni Fondului Proprietatea.

"În perioada imediat următoare vor desemna echipa de conducere a Companiei Aeroporturi Bucureşti. Taxele aeroportuare vor rămâne deocamdată neschimbate, însă vom încheia o reorganizare a programelor de zbor", a anunţat ministrul transporturilor, Ludovic Orban. El a precizat că aceste proceduri vor fi finalizate în maximum o lună, dar funcţionarea companiei va fi efectiv după 10 mai. Şi capitalul social, al cărui volum a fost calculat la valoarea contabilă de la data de 30 septembrie 2006, va fi reevaluat, a mai spus Ludovic Orban. Oficialităţile estimează că până în 2009 capacitatea de operare a Societăţii Aeroporturi Bucureşti va fi de 6 milioane de pasageri anual. Este prevăzută, de asemenea, constituirea unui pachet de acţiuni ce va fi scos la privatizare, ca şi listarea la bursă a unei părţi din acţiunile noii societăţi.

Reamintim că proiectul de fuziune a Aeroporturilor Otopeni şi Băneasa a fost contestat în repetate rânduri, atât de către Aviaţia Utilitară (care se află şi acum în litigiu cu Ministerul Transporturilor), cât şi de reprezentantul Fondului Proprietatea în Consiliul de Administraţie al Aeroportului Băneasa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite