Aeroportul din sudul Bucureştiului prinde contur la Guvern

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Normativul care prevede construirea noului aerodrom a fost adoptat, ieri, de Executiv Pe centura din sudul Capitalei, în zona comunei Adunaţii Copăceni, va fi amplasat un aeroport de

Normativul care prevede construirea noului aerodrom a fost adoptat, ieri, de Executiv

Pe centura din sudul Capitalei, în zona comunei Adunaţii Copăceni, va fi amplasat un aeroport de dimensiuni comparabile cu cel de la Otopeni.

După o lungă perioadă de speculaţii şi declaraţii contradictorii în legătură cu oportunitatea existenţei unui aeroport în sudul Bucureştiului, Executivul a adoptat, ieri, un act normativ în baza căruia proiectul va fi transpus în realitate.

"Guvernul a luat această hotărâre pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pe care le are Capitala, generate de creşterea considerabilă a traficului de pasageri înregistrat pe cele două aeroporturi deja existente", a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru. Ministerul Transporturilor va realiza un studiu de fezabilitate pentru construirea aeroportului, care va fi finanţat de la bugetul de stat.

Amplasarea în teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizării investiţiei precum şi aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia vor fi stabilite pe baza documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism elaborate, avizate şi aprobate conform legii.

Potrivit Ministerului Transporturilor, aeroportul va fi plasat cel mai probabil în apropierea localităţii Adunaţii Copăceni, din sudul Capitalei, aproape de centura de sud a Bucureştiului.

Traficul de pasageri creşte accelerat

În anul 2007, traficul de pasageri a crescut cu peste 40% pe cele două aeroporturi din nordul Capitalei, Băneasa şi Otopeni. Peste 4,03 milioane pasageri au tranzitat Aeroportul Henri Coandă, în creştere cu 41%, şi aproape un milion de pasageri au utilizat Aeroportul Băneasa, în creştere cu 43% faţă de anul 2006.

Din analizele şi previziunile de trafic efectuate de EUROCONTROL - autoritatea europeană de control al traficului - rezultă că, pentru ţara noastră, în perioada 2008-2014, urmează să se înregistreze o creştere medie anuală a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rată de creştere sensibil mai mare în zona municipiului Bucureşti. Astfel că viitorul aeroport va fi dezvoltat astfel încât, în câţiva ani, să poată susţine un trafic de 20 de milioane de pasageri pe an.

Potrivit experţilor, construcţia unui aeroport poate dura până la zece ani, de la momentul deciziei, dar oficialii Ministerului Transporturilor estimează că aerodromul din sudul Capitalei ar putea fi gata la finele anului 2010.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite