Aderarea loveşte în plin benzinăriile mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

face simţită imediat după 1 ianuarie 2007, fenomenul urmând să devină pregnant de-abia în 2008.Procesul este unul normal însă, în Occident neexistând benzinării independente, în afara

face simţită imediat după 1 ianuarie 2007, fenomenul urmând să devină pregnant de-abia în 2008.
Procesul este unul normal însă, în Occident neexistând benzinării independente, în afara celor care fac parte din lanţuri consacrate precum Shell, OMV sau Agip. În aceste condiţii, este de aşteptat ca într-un interval de timp de circa zece ani, benzinăriile de acest gen fie să dispară, prin intrarea în faliment, fie să supravieţuiască, prin vânzarea lor către companiile petroliere de primă mână.
Afacerile petroliştilor independenţi ar putea fi salvate de marii jucători de pe această piaţă, în speţă Petrom, Rompetrol, Lukoil sau MOL. În funcţie de locaţie şi dotări, preţul minim al unei benzinării poate pleca de la peste 50.000 de euro şi poate ajunge chiar şi la un milion de euro.
"Există benzinării care au doar două pompe şi teren puţin. Altele care au ieşire la stradă şi deţin mai mult teren ce poate fi folosit pentru deschiderea de restaurante. Preţul este dat de toate aceste variabile cumulate", a declarat pentru Adevărul, preşedintele Asociaţiei Benzinarilor Particulari (ABP), Ion Tache.
"Multe dintre benzinăriile aflate în această situaţie ar putea intra pur şi simplu în faliment, pentru că poziţia pe care o au nu este avantajoasă pentru nimeni", a precizat Tache. Potrivit acestuia, există un vădit interes pentru cumpărarea staţiilor particulare din partea companiilor Lukoil, dar şi OMV.
Constantin Tampiza, general manager al companiei ruseşti Lukoil România, spune că achiziţia unei astfel de staţii implică o multitudine de variabile, printre care cele mai importante sunt poziţia şi potenţialul beneficiu pe care benzinăria respectivă îl poate aduce. "Până în prezent nu am cumpărat nicio asemenea staţie, însă interes din partea noastră există. Trebuie însă să vedem, pe baza unor analize tehnice, ce costuri suplimentare implică achiziţionarea unei benzinării independente", spune Tampiza. Deşi nu îşi exprimă interesul în mod vădit, reprezentanţii companiei MOL se plasează în expectativă. Zsolt Szalay, CEO MOL România, spune că achiziţiile de orice tip pe piaţa românească sunt posibile dacă oportunităţile care pot apărea se potrivesc strategiei grupului şi dacă potenţialele achiziţii aduc un plus de valoare reţelei. "Pentru MOL, România este o piaţă importantă, cu un potenţial de dezvoltare foarte mare, de aceea grupul este interesat în orice achiziţie, atâta timp cât aceasta corespunde strategiei grupului şi aduce valoare adaugată companiei", a precizat Szalay. Numai pentru anul 2007, MOL va aloca 12 milioane de euro pentru extinderea şi optimizarea reţelei.
Diminuarea numărului de staţii independente ar putea fi determinată şi de faptul că românii preferă din ce în ce mai evident serviciile de calitate. Staţionarea pentru alimentarea maşinii înseamnă de cele mai multe ori şi câteva minute pentru servirea unei cafele sau pentru ceva de mâncare. În măsura în care în incinta acestor staţii nu se vând şi alte produse, în afară de carburanţi, clientul va prefera să se oprească la una dintre benzinăriile care oferă diferite facilităţi, spun jucătorii din piaţa de profil.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite