Abonatii Electrica nemultumiti de sistemul de facturare pot schimba conventia de consum

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Astfel, acestia nu se vor mai afla in situatia de a credita societatea de electricitate

Mai multi cititori ne-au semnalat la redactie ca sistemul de facturare a energiei electrice pe baza de consum estimat, cu regularizare la sase luni, favorizeaza societatea Electrica. "Timp de 6 luni am platit facturi lunare de peste 500.000 de lei. La regularizare, factura nu a depasit 100.000 de lei", ne scrie un cititor, subliniind faptul ca "astfel, crediteaza lunar societatea cu cateva sute de mii de lei". "De ce trebuie sa platesc mai mult decat consum?", se intreaba un alt cititor. "Cand s-a preluat acest sistem de facturare (in urma cu un an si jumatate), s-a avut in vedere avantajarea clientului, si nu a societatii. Implementarea sistemului s-a realizat pe baza dialogului cu fiecare consumator in parte. Facturarea se realizeaza tinand cont de conventia de consum, incheiata cu o mare parte dintre consumatori", ne-a declarat Ioan Damian, director Furnizare in cadrul Electrica, insistand asupra faptului ca "cifrele stabilite si facturate nu sunt batute in cuie". Daca constata ca platesc mai mult decat consuma sau orice alta neregula, consumatorul se poate adresa oricand societatii pentru remedierea situatiei, adauga Damian. Potrivit statisticilor Electrica, 40% dintre consumatorii de energie electrica din Bucuresti nu au incheiat conventii de consum cu Electrica (in capitala sunt 800.000 de consumatori de energie electrica). In cazul acestora, Electrica a luat in considerare, la facturare, consumul lunar estimat in baza istoricului. "Am dat dreptul omului, functie de dotarile locuintei, sa-si corecteze consumul dupa bunul plac", a subliniat directorul Damian. Pentru a nu afecta consumatorii, conducerea Electrica a decis ca regularizarea sa se faca si la 3 luni. "Clientii nostri nu ies pagubiti. In majoritatea cazurilor, acestia platesc mai putin decat consuma", sustine Damian. Sunt insa si cazuri in care unii bucuresteni au platit mai mult decat au consumat. Potrivit datelor Electrica, 15% dintre consumatorii din Capitala se incadreaza in aceasta ultima situatie. "La solicitarea acestora, reprezentantii Electrica vor analiza situatia si daca este cazul, de comun acord cu clientul, vom modifica datele din conventie", declara directorul societatii. Bucurestenii trebuie sa fie atenti si cu cititorii-incasatori. Au fost descoperite cazuri de cititori, care pentru a incasa mai mult (ca sa castige mai mult, acestia fiind platiti pentru cat incaseaza) au trecut indexul vechi sau o cifra aiurea. "Citirea si incasarea se face cu o societate terta - Sinserv. Cititorii incasatori sus-mentionati au fost sanctionati", precizeaza Damian. In prezent, se lucreaza la programul de CALL-CENTER, un serviciu de preluare sesizari si probleme ale clientilor. Consumatorii care au probleme sau doresc sa obtina orice fel de informatii vor putea sa apeleze acest serviciu si sa obtina ce doresc, informeaza oficialul Electrica.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite