AVAS se va judeca cu "inventatorul-problema" de la Dacia
0* Inginerul pitestean solicita acum 1.100 miliarde lei pentru portbagajul cu eleron inglobat * Ion Romica Sandu a vrut sa faca un targ cu grupul Renault: renunta la actiune, daca primeste o leafa de inginer francez pe viata si statutul de unic furnizor al acestui grup
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) se va substitui Automobile Dacia in procesul intentat acestei companii de fostul angajat Romica Ion Sandu pentru utilizarea unei inventii a acestuia. Presedintele AVAS, Mircea Ursache, a declarat ca inginerul pitestean a solicitat indexarea sumei obtinuta prin hotarare definitiva drept despagubiri-respectiv 120 miliarde lei, la 1.100 miliarde lei. "Solicitarea lui Romica Ion Sandu se bazeaza pe un calcul facut cu privire la vanzarile de automobile echipate cu capota portbagajului cu eleron, care este inventia sa. Este evident ca nici o vina nu poate fi pusa cumparatorului Dacia si in acest moment trebuie interventia AVAS pentru a se substitui in aceste drepturi litigioase societatii si a repune pe fagasul normal un caz care este mai mult decat suspect", a precizat presedintele AVAS. Ursache a relatat cum fostul angajat de la Dacia s-a adresat grupului francez Renault, proprietarul Automobile Dacia, cu care a vrut sa incheie un targ: va renunta la pretentiile sale daca va deveni, prin firma sa, unicul furnizor de piese de schimb pentru uzina Renault si va primi pe viata un salariu echivalent cu al inginerilor francezi, insa a fost refuzat. In acest moment, AVAS culege datele necesare pentru acest proces atat de la Oficiul de Inventii si Marci, cat si de la institutiile statului care au instrumentat, la un moment dat, acest caz. "Chestia asta cu eleronul nu este o inventie. Nu sunt specialist, insa eu asa cred", a mai precizat Ursache. Presedintele AVAS spune ca Romica Ion Sandu a fost reprezentat in fata instantei de fostul presedinte al Curtii Supreme de Justitie care a lucrat la acest caz, si nu mai avea dreptul sa pledeze in calitate de avocat, intr-o instanta pe care a condus-o. Inginerul pitestean a proiectat in 1991 capota portbagajului cu eleron inglobat pentru modelul Dacia Berlina, iar dupa 13 ani de procese, inventatorul a primit peste 120 miliarde lei. Nemultumit, acesta a solicitat o reexpertiza de reevaluare, pe motiv ca suma a fost stabilita la nivelul anului 1998. Cea mai mare parte din suma trebuie platita de la bugetul de stat, deoarece contractul de privatizare prevede ca grupul francez va achita sume de cel mult 100.000 euro in contul litigiilor anterioare transferului dreptului de proprietate asupra producatorului auto.