VIDEO „Criza calităţii“ a lovit în Honda şi în Toyota

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reducerea costurilor este principalul motiv pentru care subansamblele folosite de cei doi producători auto japonezi s-au defectat. Până mai ieri etalon al calităţii şi fiabilităţii, constructorii auto Toyota şi Honda se confruntă cu rechemări în service care le-au sărăcit bugetul cu peste două miliarde de dolari.

Cea mai afectată de acest proces este Toyota, care a declarat că operaţiunea de rechemare în service pentru cele peste opt milioane de autoturisme va costa două miliarde de dolari.

Reprezentanţii Toyota susţin că peste jumătate din sumă se va duce pe reparaţia celor 8,1 milioane de maşini care au pedala de acceleraţie defectă. Toyota a lansat o amplă operaţiune de rechemare în service la nivel mondial pentru 437.000 de modele hibride.

În actuala operaţiune sunt implicate, la nivel global, 397.000 de modele Prius. Dintre acestea, 139.000 de unităţi au fost comercializate pe piaţa auto din Statele Unite. Marius Carp, analist al pieţei auto, susţine că defecţiunile au fost întâlnite numai la modelele cu cutie de viteze automată.

„În Europa, peste 90% din maşini au cutie manuală, iar dacă se blochează pedala de acceleraţie, instantaneu apeşi ambreiajul. Aşa că sunt slabe şanse ca acceleraţia să rămână blocată şi să faci accident", spune Marius Carp.

Defecţiuni şi la Honda

Pe lângă Toyota, şi conaţionalii de la Honda se văd nevoiţi să iniţieze o campanie de rechemare în service pentru 438.000 de modele.

De data aceasta vinovat este sistemul de deschidere a airbagurilor. Declanşatorul umflă prea repede airbagurile, iar acestea se lovesc violent de geamuri şi cioburile pot răni pasagerii.

Rechemarea în service vine la câteva zile de la un incident cu un model Honda Jazz, care a luat foc de la un scurt circuit produs de firele electrice de la sistemul de deschidere a geamurilor. În maşina incendiată se afla şi un copil, care nu a mai putut fi salvat. Şi acest incident a declanşat o operaţiune de recall în unităţi service pentru 646.000 de maşini Honda. Airbagurile par să fie „călcâiul lui Ahile" pentru constructorul japonez, pentru că acesta a mai trebuit să remedieze astfel de defecţiuni şi în noiembrie 2008 şi în iunie 2009, acoperind un total de 510.000 de vehicule.

Probleme cu airbagurile

Actuala defecţiune este cauzată de presiunea insuficientă din butelia cu gaz care declanşează deschiderea airbagurilor. Cea mai mare parte a maşinilor care vor trece prin unităţile de reparaţii se află în Statele Unite ale Americii: 379.000 de vehicule.

Absolut toate modelele la care a fost depistată defecţiunea sunt asamblate în fabricile Honda din SUA şi Canada.

Reprezentanţii constructorului auto nipon susţin că actuala operaţiune de rechemare în service va costa compania aproximativ 267.000 de dolari, adică aproape 67 de dolari pentru o maşină. La nivel internaţional, operaţiunea ar putea ajunge la aproximativ 30 de milioane de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite