Excursie în nefericirea Mădălinei

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mădălina Manole e o victimă a lumii superficiale şi a valorilor false promovate de media.

Ce este fericirea? În jurul acestei întrebări simple s-au dat nenumărate lupte filosofice, s-au constituit curente de gândire şi s-au scris miliarde de cuvinte. Oamenii văd fericirea în nenumărate feluri, se raportează la ea conform propriilor valori şi conform propriei identităţi culturale. Într-un final alegem să fim într-un fel sau altul. Într-un final facem pace cu noi înşine sau ne războim întreaga viaţă.

Dacă ieşi pe stradă şi întrebi oamenii, descoperi că românii sunt profund nefericiţi şi au o poftă nebună să vorbească despre asta. De cele mai multe ori, pentru nefericirea lor e întotdeauna vinovat altcineva şi, pentru că e aşa, românii nu se sinucid prea des.

Mădălina Manole a şocat întreaga ţară prin gestul ei, fiind şi singura persoană publică în istoria recentă care-şi ia viaţa. În general se moare în accidente de maşină. Românii, oameni care aparţin unui popor nefericit, au fost şocaţi de gestul vedetei. De fapt, noi toţi, oameni nefericiţi, nu înţelegem nefericirea unei femei frumoase care şi-a luat viaţa exact în ziua în care împlinea 43 de ani.

Nefericirea noastră are mare legătură cu lumea în mijlocul căreia trăim, cu ce ne închipuim despre noi înşine şi cum vrem să fim ­percepuţi de ceilalţi. Mădălina Manole s-a sinucis pentru că nu mai făcea faţă celor din jurul ei. Nu mai era diva de la începutul anilor '90 care avea mii de fani la picioare. Ajunsese la maturitate şi n-a ştiut ce să facă. S-a simţit strivită de noul său rol. Mădălina Manole e o victimă a lumii superficiale şi a valorilor false promovate de media şi, în special, de emisiunile ieftine de televiziune.

Precum monştrii din vechile poveşti, aceste emisiuni se hrănesc cu frumuseţe, sex şi melodramă. Pe cât de uşor ajungi vedetă într-o astfel de lume, pe atât de repede eşti marginalizată, aruncată în lada cu jucării stricate. Mădălina Manole, prin gestul ei, a oferit acestei menajerii superficiale, construită din tragedii fabricate de nebuni insomniaci, o dramă autentică, un mister de nerezolvat - sinuciderea unei femei frumoase.

O întreagă naţiune nefericită încearcă în aceste zile să înţeleagă de ce „fata cu părul de foc" şi-a pus capăt zilelor. Se va vorbi şi se va scrie mult pe această temă, poate nu la fel de mult ca pe tema fericirii, dar, până la urmă, ca să-i înţelegi gestul, trebuie să-i înţelegi lumea, una în care o apariţie la TV e ceva vital, o lume de lumini şi umbre în care contează doar aparenţele, o lume în care nu ai voie să îmbătrâneşti, nu ai voie să te îngraşi şi nu ai voie să plângi. În fond, s-o spunem de-a dreptul, o lume imposibilă...

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite