Rezultatele la Evaluarea Naţională: 48% dintre elevi nu ştiu cele patru operaţii aritmetice şi formule simple de arii şi volume

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Formula încetăţenita, „analfabeţi funcţional”, se adevereşte şi la matematică. Rezultatele, cel puţin la examenul de matematică, sunt dezastruoase. Doar 91.606 dintre absolvenţii clasei a VIII-a ştiu cele patru operaţii aritmetice şi formule simple de arii şi volume. Ceilalţi nu ştiu nici aceste lucruri elementare. De ce plătim profesori şi resurse materiale în învăţământul gimnazial? Să generăm „analfabeţi funcţional”?

Cum am ajuns la procentul de 48%

Ministerul Educaţiei raportează numărul promovaţilor (62,7%) la numărul elevilor prezenţi la examen: 146.105. Nu se poate accepta că diferenţa până la 175.463, număr elevi înscrişi în clasa a VIII-a (29.300), ştiu matematică gimnazială, dacă nici nu s-au prezentat la examen. Fie erau corigenţi, repetenţi, în abandon şcolar. Şi aceşti 29.300 se înscriu în categoria analfabeţilor funcţional la matematică. Aşadar, din 175.463, elevi înscrişi în clasa a VIII-a, doar 91.600 au luat note peste cinci. Restul, 83.863, 48% din total elevi înscrişi în clasa VIII-a, nu stăpânesc cunoştinţe elementare de matematică.

Iată şi subiectele care ar fi permis obţinerea notei 5-6 la matematică:

EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENŢII CLASEI a VIII-a

Anul şcolar 2018 - 2019

Matematică

Varianta 1

SUBIECTUL I - Pe foaia de examen scrieţi numai rezultatele. (30 de puncte)

5p 1. Rezultatul calculului 25-20:5 este egal cu .

5p 2. Numărul care reprezintă 10% din 1500 este egal cu .

5p 3. Cel mai mic număr impar din mulţimea A={0,1,2,3,4} este egal cu .

5p 4. Un pătrat are latura de 10cm. Perimetrul acestui pătrat este egal cu cm .

5p 5. În Figură 1 este reprezentat un tetraedru regulat ABCD . Dacă aria triunghiului ABC este egală cu 4cm , atunci aria totală a tetraedrului ABCD este egală cu … cm .

5p 6. În diagrama de mai jos sunt înregistrate valorile temperaturilor indicate de un termometru, într-o zi, de la ora 11, până la ora 19 . Măsurătorile au fost efectuate din oră în oră. Conform informaţiilor din diagramă, temperatura măsurată la ora 18 a fost mai mică decât temperature măsurată la ora 14 cu… grade

Subiectul II

5p 1. Desenaţi, pe foaia de examen, o piramidă patrulateră regulată de vârf V şi bază ABCD

5p a) Reprezentaţi grafic funcţia f într-un sistem de coordonate xOy

Subiectul III

5p Arătaţi că volumul prismei ABCDA'B'C'D' este egal cu 32 radical 2 cm (Se dau dimensiunile).

Doar din lectură acestor subiecte rezultă adevărul afirmaţiilor mele.

Ce vor face aceşti elevi în viaţa de după gimnaziu?

Unii vor merge mai departe la liceu, intrând cu medii de 2,3, 4. Ne imaginăm cum vor putea învăţa aceşti elevi integrale, derivate, fizica cuantică, teorie literară, dacă la subiectele precedente n-au luat notă de trecere! Vor îngroşa numărul celor aproape un milion de elevi care nu au luat bacalaureatul în ultimii 10 ani.

Alţii, puţini, vor merge la şcoli profesionale. Puţini, pentru că nu avem şcoli profesionale echipate corespunzător, cu cadre didactice de specialitate, care să asigure elevilor competenţele cerute în piaţa muncii, şi deci certitudinea unui job bine plătit.

Cei mai mulţi vor deveni muncitori necalificaţi, în ţara sau străinătate, cu salarii mici şi condiţii grele de muncă. Atât a reuşit să facă ţara lor pentru ei.

Soluţii există

Le-am mai scris, dar le repet aici.

Atragerea elevilor în şcoli profesionale. Dacă elevii ar fi atraşi cu burse consistente, în şcoli profesionale performante ca dotare şi cu cadre didactice specializate, nu ar fi o problemă să vină elevi la şcolile profesionale. Exemplul şcolii profesionale private Kronstadt, din Braşov, este edificator. Este bătaie la intrarea în această şcoală profesională, la care elevii beneficiază de condiţii foarte bune de învăţare a unei meserii şi au şi jobul asigurat după terminarea şcolii. Bursele sunt consistente, iar cadrele didactice foarte bine pregătite. Dar ce se poate la nemţi, nu se poate şi la noi.

În Germania se procedează în felul următor. Din clasa a V-a se despart filiera teoretică de cea tehnologică. Elevii din filiera tehnologică nu sunt obligaţi să înveţe toate teoriile abstracte pe care le învaţă acum elevii noştri, ci doar cunoştinţele elementare legate de aplicaţii practice. Şi le învaţă bine. Apoi, urmează un traseu tehnic, 70% dintre elevii germani studiază în şcoli profesionale, care cuprind şi cursuri de informatică, matematică aplicată, comunicare, inclusiv în limbi străine. Aşa au înţeles nemţii că trebuie să funcţioneze şcoala. Şi performanţa lor economică demonstrează că nu s-au înşelat deloc.

Este de neînţeles cum diriguitorii educaţie nu văd şi nu pricep prăpastia spre care se îndreaptă învăţământul românesc. Cum arată şcoala azi aşa va arăta societatea mâine. Cu aproape 50% analfabeţi funcţional!

UPDATE

Judeţul Teleorman: 60% dintre elevii înscrişi la examen au luat sub nota 5 la matematică

Judeţul Giurgiu: 59%

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite