Cine sponsorizeaza cultura in Romania?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Artele vizuale, teatrul si muzica clasica, printre preferintele sponsorilor

Ne-am obisnuit ca in Romania cei care ofera sponsorizari sa se indrepte in primul rand spre sport sau spre domenii mult mai aflate "in vizorul" publicului. Cultura inca nu a castigat acel loc privilegiat in preferintele celor care dispun de fonduri pentru a o sustine. Intre februarie si noiembrie 2003, organizatia add Business Chance on Art, a carei misiune este sa sprijine dezvoltarea abilitatilor creative ale tinerilor, a realizat un studiu calitativ, "Sponsorizarea in cultura. atitudini ale comunitatii de afaceri din Romania". Acesta prezinta, mai mult decat prin simple statistici, atitudinea fata de sponsorizarea in cultura a celor care realizeaza strategiile de marketing/comunicare in unele dintre cele mai importante companii din Romania. Rezultatele studiului, care s-a desfasurat in Bucuresti si care are la baza 34 de interviuri cu persoane responsabile de crearea si formularea strategiilor de comunicare si sponsorizare din companii romanesti si internationale de top, au fost structurate in patru parti: atitudinea fata de sponsorizare, sponsorizarea in cultura, politica de sponsorizare si dosarul de sponsorizare. Asadar, lucrarea, pe care o veti putea achizitiona din toamna de la Galeria Noua si din librarii, este un adevarat ghid atat pentru cei care vor sa sustina cultura, cat si pentru cei ce vor sa aplice pentru a primi sponsorizari. Studiul ia in considerare realitatile clare ale atitudinii fata de sponsorizarea in cultura in Romania - o anume reticenta din partea celor care ar putea finanta anumite proiecte, lipsa de avantaje fiscale pentru cei care vor sa sponsorizeze manifestari culturale, dezavantajele care decurg din lipsa unei imagini importante atunci cand investitia se face in cultura. De asemenea, aplicantii au multe de invatat, mai ales ca Dragos Olea, presedinte add, a declarat ca din intalnirile avute in vederea realizarii studiului, a aflat ca peste 80% dintre dosarele de aplicare sunt respinse din prima faza, in primul rand din cauza modului in care sunt elaborate. Chiar si in aceste conditii, in care in Romania nu functioneaza inca ideea ca oricine da, oricat de binevoitor ar fi, asteapta intotdeauna ceva in schimb, in special in ceea ce priveste imaginea, sponsorizari in cultura exista. Printre preferintele investitorilor se numara artele vizuale, teatrul si muzica clasica. Realizatorii studiului au amintit ca sponsorii sunt reticenti in a sustine proiecte de arta contemporana, inovative, si de aceea aleg in special ofertele in care clasicul este cuvantul de ordine.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite