Cronica unei societăţi bolnave

0

Joi, 13 ianuarie, primul volum al romanului „Muntele vrăjit“, de Thomas Mann, va fi distribuit, împreună cu ziarul „Adevărul“, la preţul de 12,99 lei.

Numărându-se printre scriitorii cruciali ai secolului XX, Thomas Mann, figură marcantă a culturii germane moderne, a câştigat premiul Nobel pentru Literatură în anul 1929, la câţiva ani după ce scrisese deja una dintre capodoperele sale, romanul „Muntele vrăjit". Înainte publicase monumentala serie „Casa Buddenbrook" sau celebra nuvelă „Moarte la Veneţia".

Rafinat şi atât de subtil, că nu a încetat să dea naştere la numeroase interpretări, romanul pe care Editura Adevărul îl va oferi, în două volume, săptămâna aceasta şi săptămâna viitoare, este cronica unei societăţi bolnave la propriu şi la figurat. Tânărul Hans Castorp, celebrul protagonist din „Muntele vrăjit", se cufundă, de-a lungul unei poveşti ample şi ambigue, ce se întinde pe sute de pagini, într-un sanatoriu din Alpii elveţieni, departe de marea istorie şi aproape de mica istorie a fiecărui suferind. Sanatoriului, spaţiu morbid, şi atmosferei lui speciale autorul le conferă o puternică dimensiune simbolică. Venit într-o scurtă vizită la o rudă, Castorp rămâne la clinică, unde petrece şapte ani, chiar înainte de izbucnirea Primului Război Mondial.

În săptămânile care urmeză, pentru fiecare zi de joi, Editura Adevărul a pregătit alte capodopere ale literaturii universale. Primele dintre acestea vor fi „Legături primejdioase", de Choderlos de Laclos, „Lupul de stepă", de Herman Hesse şi „Un cuib de nobili", de I.S. Turgheniev.