Tinerele talente de la Artmark

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doi tineri artişti promovaţi de Casa de Licitaţii Artmark au realizat trofeele din acest an pentru laureaţii Galei Forbes 500 Miliardari. Trofeele destinate premianţilor ediţiei din acest an a Galei Forbes sunt piese de sculptură originale, create de Vlad Mircea Berte şi Dragoş Motică şi oferite de Casa de Licitaţii Artmark.

Au fost realizate, cu această ocazie, cinci statuete, fiecare având gravate numele câştigătorilor la categoriile „Dinamism în afaceri", „Inedit", „Contra curentului", „Viziune" şi „Inovaţie". Autor a două dintre trofeele Forbes este sculptorul Vlad Mircea Berte (născut în 1985), în prezent doctorand şi asistent universitar la Universitatea de Arte şi Design din Cluj-Napoca. Lucrările sale au fost prezentate publicului începând din anul 2008, în cadrul mai multor expoziţii, saloane şi bienale desfăşurate la Cluj-Napoca, precum şi la Bratislava şi Liege. Lucrările comisionate de Artmark pentru decernările Forbes au în centru imaginea unui bonsai, simbol al armoniei dintre om, natură şi suflet.

Designerul Dragoş Motică (28 de ani) este creatorul trofeului în formă de spirală   Foto: arhiva personală

Designerul Dragoş Motică (născut în1983) trăieşte şi lucrează la Bucureşti, fiind implicat în proiecte de design interior, experimente şi prototipuri de mobilier, corpuri de iluminat şi instalaţii sanitare. În acest an a obţinut premiul I la concursul „Mic Mobilier de Avangardă", pentru proiectul „A Table", expus în cadrul Salonului Internaţional de Mobilă de la Bucureşti. Alte concepte de design de-ale artistului s-au bucurat de apreciere în cadrul târgurilor de mobilier din Bucureşti şi de la Milano.

Idei puternice

Valeriu Sângeorzan, Director Business Development, PR şi Comunicare al Casei de Licitaţii Artmark, a declarat pentru „Adevărul" că strategia Casei de Licitaţii este să promoveze tinerii, multe lucrări ale unor artişti aflaţi la început de drum fiind incluse în cataloagele de licitaţii. „S-au cuplat două intenţii comune, a noastră şi a revistei «Forbes». Ne-am regăsit în conceptul celor de la «Forbes»", a spus Valeriu Sângeorzan.

Artmark, cea mai importantă casă de licitaţii de artă din România, este principalul vector de creştere al pieţei româneşti de artă şi susţinător al scenei artei contemporane. Artistul Vlad Berte a declarat pentru „Adevărul" că ideea din spatele trofeului comisionat de Artmark pentru Gala Forbes 2011 a luat naştere din dorinţa de a răspunde societăţii actuale, de a conştientiza că tumultul din spatele relaţiilor interpersonale se bazează pe principii.

Designerul Dragoş Motică (28 de ani) este creatorul trofeului în formă de spirală   Foto: arhiva personală

Cele două modele de trofee de la Gala Forbes 



„Inteligenţa, spiritualitatea, perseverenţa şi responsabilitatea sunt cheile unui antreprenoriat de succes. Însumate, ele formează un etalon al durabilităţii echilibrate şi de aici ideea bonsaiului", a mai spus Vlad Berte. Artistul Dragoş Motică ne-a declarat că obiectul pe care l-a creat reprezintă ideea unei spirale a cărei laturi se încadrează, în plan, într-un triunghi. „Spirala, ca simbol, reprezintă ascensiunea, verticalitatea, concentrarea sau expansiunea. Toate aceste atribute sunt comune oamenilor puternici. Spirala reprezintă energia primordială care se avântă înainte şi radiază de la sursă", ne-a declarat Dragoş Motică.

"Triunghiul în toate culturile spirituale reprezintă creaţia mijlocită de cele trei aspecte fundamentale - cele trei câmpuri de forţă: acţiune, reacţiune şi neutralitate."
Dragoş Motică
designer

"Mi-am dorit ca trofeul să respecte principiile Zen ale simplităţii, ale echilibrului şi ale purităţii. Am plasat bonsaiul într-un spaţiu circular, perfect construit, aşa cum sunt Soarele şi Luna."
Vlad Berte
sculptor

Cele două modele de trofee de la Gala Forbes
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite