Revolta in centrul vechi al Bucurestiului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Intreruperea circulatiei - motiv de nemultumire pentru investitorii din zona

De cateva saptamani, accesul autovehiculelor in centru vechi al Bucurestiului a fost stopat. Acest lucru era asteptat de multi dintre cei care visau ca si capitala noastra sa aiba un spatiu amintind de vremuri in care strazile, constructiile si oamenii se integrau intr-o atmosfera aparte. Din pacate, cateva stradute din centrul nostru vechi devenisera depozit de gunoaie, multe dintre constructii stateau sa cada sau se degradau pe zi ce trecea, la toate acestea adaugandu-se miile de masini care il strabateau zilnic. Faptul ca accesul le fusese interzis, aprovizionarea in zona putand fi realizata doar intre 6 si 9 dimineata, este si un semnal ca municipalitatea vrea in sfarsit sa faca ceva pentru scoaterea din mizerie a centrului vechi si pentru transformarea acestuia in punct de atractie turistica. Aceasta masura, de natura sa ii bucure pe cei care viseaza la o arie pietonala asemanatoare celor din toate orasele tarilor civilizate, ii supara pe cei care desfasoara activitati comerciale in centrul vechi. Saptamana aceasta, la Amsterdam Caffe, cativa dintre acestia si-au exprimat nemultumirea, argumentul principal fiind acela ca incasarile le-au scazut cu 50%. "Multi dintre cei care vin sa isi cumpere o mobila renunta cand afla ca nu o pot ridica decat a doua zi dimineata, intre 7 si 9", a spus proprietarul unui magazin de anticihitati. "Cei care vin sa isi aduca obiectele pe care vor sa le vanda sunt de cele mai multe ori persoane in varsta si nu pot veni cu tabloul in brate", a continuat reprezentantul unei galerii de arta. Nemultumirile au continuat pe acelasi ton, unii dintre investitorii prezenti spunand ca sunt nevoiti chiar sa isi inchida spatiile comerciale din acea zona. Tot ei au dat si cateva exemple de capitale in care circulatia este restrictionata, dar nu oprita. Sunt insa tari in care autovehiculele, cu putine exceptii, nu au voie sa intre in acele spatii, iar acest lucru a fost asteptat si de catre locuitorii oraselor, si de catre cei care au afaceri acolo. In multe dintre cazuri, au fost reactii destul de dure atunci cand circulatia a fost restrictionata, insa, odata cu trecerea timpului, faptul ca orasul avea o arie pietonala a devenit o mandrie si un motiv de a atrage turisti. Sa speram ca in putini ani si in Bucuresti va fi la fel. Iar atunci nu doar pietonii vor fi fericiti, ci si investitorii, pentru ca vanzarile vor fi cu mult mai mari decat inainte de impunerea acestei masuri.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite