"Revizorul" şi "Hamlet": succes şi rateu în teatru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

spectatorilor care părăseau rând pe rând sala a generat, la final, aplauzele de complezenţă ale celor rămaşi - răsplată pentru efortul unor actori care au învăţat pe dinafară nişte

spectatorilor care părăseau rând pe rând sala a generat, la final, aplauzele de complezenţă ale celor rămaşi - răsplată pentru efortul unor actori care au învăţat pe dinafară nişte texte. Concluzie: decât să vă duceţi o dată la "Hamlet", mai bine v-aţi duce de două ori la "Revizorul".
"Doamne, ajută-mă şi pe mine să trec hopul ăsta şi-ţi aprind o lumânare cum n-ai văzut de când mama te-a făcut!", spune, căzut în genunchi, primarul Anton Antonovici (George Mihăiţă). În micul său orăşel trebuie să vină un revizor de la Petersburg, o ameninţare pentru viaţa funcţionarilor care trăiesc în nelegiuire şi huzuresc din şpăgi. Iar în urbe se iţeşte repede zvonul că un tânăr care nu plăteşte niciodată mâncarea la hanul la care stă are toate semnalmentele inspectorului înfricoşător. Luat drept altul, imberbul Hlestacov (ştefan Bănică jr) le joacă tuturor o farsă. Îi jecmăneşte de bani, flirtează cu fiica, dar şi cu soţia conducătorului târgului, care, naiv, îl găzduieşte în propria casă. "Eu, de mic copil am fost primitiv", îşi trădează primarul ospitalitatea.
Regizat de Horaţiu Mălăele, spectacolul e închegat, imprevizibil şi nu-şi epuizează rezervele strategice de umor. Actorii îşi condimentează diferit interpretările, transformându-şi în unicate personajele. Virginia Mirea, Delia Seceleanu, Valentin Teodosiu, Eugen Racoţi îşi merită locul pe scenă şi în aplauzele publicului.
Hamlet, trădat şi de regie
"- Cine v-a trimis la închisoare?/ - La închisoare, my lord?/ - Danemarca e o închisoare!/ - Atunci întreaga lume este!" Vineri seara, sala Teatrului Mic a fost o închisoare pentru mulţi spectatori, care au profitat de scăderea intensităţii luminii de pe scenă pentru a se strecura, nevăzuţi, afară. Deşi îşi anunţa o oarecare consistenţă, fiind construit după texte de Shakespeare, Muller, Rilke şi Maiakovski, spectacolul produs de Teatrul Mic şi Cooperativa Teatrală Dioniso Palermo a fost doar o înşiruire de monologuri fără fir logic, cu pretenţii de erudiţie, dar care au lăsat senzaţia unui puerilism feroce.
Aplauze amare pentru actori
Regia lui Claudio Collovà a bulversat şi mai mult lucrurile. A dinamitat piesa cu gesturi fără rost (nu s-a înţeles foarte bine de ce Ofelia i-a sărutat sânii reginei Gertrude, interpretată de Coca Bloos), a omorât suspansul cu monologuri prea lungi, a spulberat autenticul prin emfază.
Chiar şi actorii păreau străini de ceea ce rosteau, conştienţi de rateurile succesive ale textului. Un experiment nereuşit, într-un decor remarcabil. Avram Birău, Coca Bloos, Constantin Lupescu, Simona Popescu şi Mihaela Rădescu s-au bucurat amar de aplauzele spectatorilor, prea eleganţi pentru a pleca fără să le mulţumească pentru efort.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite