Relatia romanilor cu alcoolul ar trebui sa se numere printre grijile guvernului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dupa ce ca bietul Dorel se curenteaza in timpul serviciului, ba mai e luat si peste picior de colegii sai, era cat pe ce ca nefericitul erou al reclamei la coniac sa ramana si fara aparitiile tv.

Dupa ce ca bietul Dorel se curenteaza in timpul serviciului, ba mai e luat si peste picior de colegii sai, era cat pe ce ca nefericitul erou al reclamei la coniac sa ramana si fara aparitiile tv. Consiliul National al Audiovizualului solicita, cu cateva zile in urma, incetarea difuzarii spotului. CNA a revenit asupra masurii, cel putin pana pe 16 septembrie, cand se vor reuni din nou toti membrii Consiliului. "Raman la parerea ca este de un cinism infiorator", declara Ralu Filip, presedintele CNA, care acuza clipul ca pune accentul pe publicul-tinta, nu pe vreo calitate a produsului. Ralu Filip sintetizeaza situatia generala: "Poate ca ne-am intins mai mult decat ne era plapuma. In plus, nu e cazul sa faca CNA ce ar trebui sa faca alte institutii. Guvernul, de exemplu, care ar trebui sa intervina asupra Legii publicitatii si sa interzica reclama outdoor la bauturi spirtoase. Degeaba mutam noi reclama la alcool dupa ora 22, daca masinile de transport in comun inscriptionate cu reclama la vodca duc copiii la scoala. Parem chiar penibili. Oricum, speram sa se mai apere societatea si singura, nu numai prin intermediul CNA-ului". Masura Consiliului de a interzice spotul in cauza a starnit reactii negative: "Oamenii ne-au spus ca asta e realitatea. Admitand ca e asa, de ce sa nu vreau s-o schimb? Problema nu este ca lumea sa nu mai bea, ci sa nu mai bea in exces. Si sa se contrabalanseze consumul de spirtoase cu bere si vin. Nu e nimeni absurd, sa ceara sa taiem vita. Dar stim cu totii cum stau lucrurile, nu CNA-ul a facut studii din care reiese ca a coborat varsta la care incepe consumul de alcool si ca vin copiii beti la scoala. Nu CNA-ul prezinta stiri cu accidente de circulatie, loviri si alte asemenea gesturi, provocate de consumul de alcool". Consiliul sustine introducerea unei masuri de fond in audiovizual: pe modelul francez, sa nu mai existe publicitate la produse cu peste 1,2 grade tarie. Rezultatul raririi reclamelor ar putea fi scaderea consumului de alcool: "Si in cazul fumatului s-a intamplat la fel".

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite