„Rebecca“ face furori la Operetă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La reprezentaţiile din weekend, publicul i-a ovaţionat zeci de minute pe protagoniştii musicalului realizat după celebrul roman al scriitoarei Daphne du Maurier. Producţia în două acte, regizată de Attila Béres (Ungaria), se joacă azi şi mâine, de la ora 19.00, la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian“, având o distribuţie de excepţie.

Musicalul „Rebecca" a adus-o în luminile rampei pe Alexandra Crăescu, o tânără până mai ieri necunoscută, în rolul soţiei enigmaticului Maxim de Winter. Personajul discret „Eu", care narează întrega acţiune, a impresionat printr-un timbru profund, limpede şi vibrant care a amintit dureros de cel al Mădălinei Manole, fiind o adevărată revelaţie la premiera de sâmbătă seară.

Demonica şi cernita Mrs. Danvers, menajera care a dezvoltat o obsesie în devotamentul ei nemărginit pentru Rebecca, fosta stăpână a conacului Manderley, a fost interpretată tulburător de Georgiana Mototolea, iar depresivului şi enigmaticului Maxim de Winter i-a dat viaţă Florin Budnaru, care face acum, de departe, cel mai bun rol din carieră.De asemenea, Anca Ţurcaşiu a fost o apariţie strălucitoare, care şi-a dovedit profesionalismul, în rolul doamnei Van Hopper, stăpâna americană snoabă care o terorizează pe viitoarea stăpână de la Manderley, aflată în slujba ei până când îl întâlneşte pe Maxim de Winter într-un hotel de pe Coasta de Azur.

Maxim de Winter (Florin Budnaru) o aduce pe noua soţie (Alexandra Crăescu) la conacul Manderley

image

„Noua producţie a Teatrului Naţional de Operetă este şi noul mare succes al acestei instituţii. De data aceasta cred că este o reuşită datorată în primul rând interpretării, situată la cele mai înalte cote din punct de vedere vocal. Mai ales când a fost promovată în rolul principal feminin o debutantă, tânăra Alexandra Crăescu, care a lăsat o impresie excelentă. Alături de ea au convins pe deplin Anca Ţurcaşiu şi Georgiana Mototolea", spune muzicologul Mihai Cosma. „Şi echipa masculină a ţinut pasul cu valoarea fetelor, prin Florin Budnaru (cu un plus pentru actul II) şi prin creaţia vocal-actoricească de excepţie a lui Vlad Robu, în rolul nebunului Ben", a subliniat Mihai Cosma.

Dincolo de distribuţia extraordinară şi de muzica modulară semnată de Sylvester Lévay şi dirijată sâmbătă de Tamás Bolba (Ungaria), producţia se impune prin spectacolul impecabil realizat de o echipă maghiară: Attila Béres (regie), Balázs Horesnyi (decor), Rita Velich (costume) şi Ákos Tihanyi (coregrafie). Interpreţii, scenografia cu proiecţii ale castelului Manderley, dansul şi figuraţia se sincronizează extraordinar. Corul şi Orchestra Teatrului Naţional de Operetă „Ion Dacian" reuşesc să stea în spatele scenei, în condiţii incomode, şi să se armonizeze perfect cu figuranţii care fac playback când dansează.

 Aceştia sunt dublaţi cu vocile atât de bine de corul din spate, încât acest lucru aproape nici nu se observă. De asemenea, orchestra tradiţională cântă alături de una rock, într-un melanj al muzicii tradiţionale cu cea modernă.

Înainte de premiera românească, Răzvan Dincă, directorul Teatrului Naţional de Operetă, a anunţat că musicalul „Rebecca" va fi montat anul aceasta pe Broadway şi pe scenele londoneze. „Cu atât mai mult este o performanţă extraordinară, că am reuşit să aducem acest concept de spectacol şi să-l transpunem, datorită echipelor maghiare şi româneşti, cu atâta profesionalim pe scena noastră", a punctat Răzvan Dincă.

Lumea, la picioarele „Rebeccăi"

Astă-seară, la Teatral Naţional de Operetă „Ion Dacian" va juca o parte din cea de-a doua distribuţie  - Adriana Vlad („Eu") şi Victor Bucur (Maxim de Winter) - , iar mâine-seară, Bianca Ionescu şi Adina Sima le vor dubla pe Anca Ţurcaşiu şi Georgiana Mototolea, în rolurile dnei Van Hopper şi Mrs. Danvers. Spectacolul „Rebecca" va fi reluat luna aceasta pe 22 şi 28 mai.

Dacă „Rebecca", romanul lui Daphne du Maurier, a apărut în 1938, ecranizarea celebră a lui Alfred Hitchcock a fost realizată doi ani mai târziu, cu  Joan Fontaine şi Laurence Olivier în rolurile principale. Musicalul omonim, alături de „Elizabeth", „Mozart! " sau „Marie Antoinette", face parte din seria semnată de Michael Kunze (libret) şi Sylvester Lévay (muzica). Michael Kunze a scris libretul în limba engleză pentru spectacolul care urma să aibă premiera la Londra, însă libretul românesc este tradus, mai puţin fericit, din limba maghiară. Premiera a avut loc în septembrie 2006 în Viena la Raimund Theater ( regia Francesca Zambello), spectacolul fiind preluat cu mare succes şi în Austria, Japonia, Finlanda şi Ungaria.

image
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite