Mona Musca vrea sa faca economii la Festivalul Enescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul manifestarii, ca si programul acesteia, raman neschimbate

Ani la rand, Festivalul International "George Enescu" a beneficiat de aripa protectoare a Secretariatului General al Guvernului. Se vorbea, la editiile precedente (de cele mai multe ori in soapta si in Opozitie) despre un amestec nu tocmai fericit al acestui organism in treburile manifestarii. Din 2005, festivalul va incapea pe alte maini. Se pregateste o Hotarare de Guvern prin care se va decide ca fondurile destinate manifestarii sa treaca din ograda SGG (unde ajunsesera prin bugetul de stat) in cea a Ministerului Culturii si Cultelor. De asemenea, comitetul de organizare va suferi modificari, viitoarea sa formula incluzand reprezentanti din diverse institutii implicate in aceasta actiune - Ministerul Transporturilor, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Primaria Municipiului Bucuresti, Societatea Romana de Televiziune si Societatea Romana de Radiodifuziune etc. Comitetul va fi prezidat de ministrul Culturii si Cultelor, Mona Musca. Presedintele festivalului (directorul Staatsoper Viena, Ioan Holender), precum si programul raman neschimbate. La fel, patronajul presedintelui Romaniei, sub care se desfasoara festivalul. De asemenea, agentia de concerte si impresariat Artexim se va ocupa in continuare de contractele cu artistii. Misiunea agentiei se va mai complica, insa, incepand din acest an: licitatiile pentru companiile care sa execute tipariturile manifestarii ori cele care sa asigure transportul international nu mai cad in sarcina SGG, revenind tot Artexim. Bugetul Festivalului Enescu a fost stabilit, prin Legea bugetului de stat, la 193 miliarde de lei. Numai ca organizatorii nu se vor mai baza, in 2005, pe toti acesti bani: Mona Musca intentioneaza, dupa cum ne-a declarat Mihai Constantinescu, directorul Artexim, sa faca economie. Cum se pot reduce cheltuielile? "In primul rand, din cursul valutar: bugetul a fost calculat la un curs de 40.000 de lei pentru un euro. Apoi, sunt sigur ca se pot gasi avantaje in contractele pentru cazare, s-ar putea discuta pentru oferte speciale si cu Tarom-ul", da cateva solutii Mihai Constantinescu. Hotelierii romani si ceilalti prestatori de servicii ar putea fi interesati de un parteneriat cu Festivalul Enescu, mai ales ca reputatia internationala a manifestarii este in crestere: "Canalul muzical Mezzo ne-a contactat, propunandu-ne sa devina partener al festivalului. Vor difuza clipurile noastre publicitare, fara sa ne ceara nici un ban. Le vom sugera sa preia si filmele festivalului de la editiile anterioare. Cred, totusi, ca ar fi mai interesati de concursul Enescu, pentru ei e mai interesant tineretul din mediul artistic". O alta oferta a venit din partea Radio France, care intentioneaza sa faca reclama festivalului, in toate tarile in care detine frecvente. In ceea ce priveste structura programului, aceasta este definitivata: "S-a rezolvat in proportie de 100%. Discutam deja despre zile de sosire si repetitii. Ramane sa se decida daca va mai exista Piata Festivalului", adauga Mihai Constantinescu. Este de dorit pastrarea acesteia? "Daca programul este de calitate, e foarte bine sa se faca. Dar daca se canta cu 3 instrumente, in loc de 30, si ajung aici cei care n-au mai avut loc in festivalul propriu-zis, nu sunt de acord cu mentinerea Pietei". Cat despre oportunitatea coordonarii festivalului de catre o comisie interministeriala, Mihai Constantinescu este ferm: "Revenim la normal. In plus, una e sa vorbeasca un director de agentie cu un ministru, alta sa discute ministrii intre ei. La nivel de ministere, sunt alte modalitati de perceptie si, mai ales, de executie".

Cultură

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite