Moda si fum

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cred ca de putine ori le este dat creatorilor de moda de la noi sa aiba un public atat de numeros incat sa umple Sala Mare a Teatrului National din Bucuresti. Luni seara, la spectacolul de promovare a

Cred ca de putine ori le este dat creatorilor de moda de la noi sa aiba un public atat de numeros incat sa umple Sala Mare a Teatrului National din Bucuresti. Luni seara, la spectacolul de promovare a tinerei generatii de creatori de moda ai Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti, designerii tocmai iesiti de pe bancile facultatii sau cei care sunt in plin proces de formare au avut un public de invidiat, atat din punct de vedere al calitatii, cat si al numarului. Pacat insa ca organizarea a umbrit entuziasmul celor veniti sa vada moda. Astfel, desi anuntat la ora 19, spectacolul a inceput cu mare intarziere si, dupa o jumatate de ora de asteptare in sala TNB, ce parea pregatita mai degraba pentru o piesa macabra, un singur bec chior fiindu-ti singurul aliat in lupta ajungerii la un scaun, a venit surpriza. Toti cei care erau fericiti ca ocupasera, cu greu, un loc, au fost invitati sa se ridice si sa se inghesuie catre scena, deoarece acolo avea sa se desfasoare spectacolul. Numarul limitat de locuri improvizate a facut ca multi dintre cei care se gandeau ca se vor delecta cu o seara de moda au ajuns sa stea pe jos, acolo unde "deliciul" maxim era fumul pentru efecte, inhalat din plin. Cateva dintre colectiile prezentate chiar au meritat asteptarea, iar talentul creatorilor, desi de multe ori transpus in materiale si accesorii ce tradau resurse finaciare limitate, a razbatut pe scena, care accentua si ea sentimentul de saracie. Sub indrumarea Lilianei Turoiu Udrea, au intrat in scena creatorii. Mai intai absolventii - intre care s-a distins Monica Valcu, cu o colectie de rochii senzuale, in care culoarea si imprimeul erau cele ce creau o "Cadenta", acesta fiind si titlul selectiei. Catalina Calin, si ea proaspat absolventa, a propus "Trasparente" - o colectie unitara din piese vestimentare de seara, elegante si rafinate, ce aminteau de inceputul secolului XX. Odata deschis drumul de catre absolventi, iar emotiile oarecum risipite, a venit randul celor din anii I si II sa isi prezinte creatiile. Maria Cernat a adus pe scena de la TNB culorile curcubeului, in colectia "Sarape" - una dintre cele mai reprezentative forme de arta populara din America Latina. Lucrata in intregime manual, la fel pe ambele fete, fiecare piesa aduna 50 de ore de munca, sarapele putandu-se folosi fie in vestimentatie, fie ca element decorativ. Colectii inspirate din elemente naturale, din lumea vegetala si animala, au fost propunerile Mariei Petruta Osiac ("Micro-structures" - pornind de la tesuturile si celulele vegetale vazute la microscop, ce dezvaluie procese vitale complexe si ajungand la structuri create din satin pe suport de organza) si Andreei Jipa ("My coloured skin" - cu elemente ale lumii marine creeaza imaginea unei feminitati fluide si senzuale). Foarte indrazneata si in acelasi timp extrem de feminina a fost colectia "Jazz Victim", creata de Carmen Banc. Au mai fost si doua povesti: "La vie en rue", a Irinei Marinescu, si "Looking for Cinderella", a Moniei Dohotaru, precum si un experiment cromatic indraznet - anii 50, pus in scena de studentii anului II. Pana la urma, prin fumul ce ineca spectatorii, trecand si peste sunetul care de multe ori le-a dat de furca organizatorilor, moda s-a "infiltrat", cu pasi mai timizi sau mai hotarati, mai munciti sau mai plini de talent, desi de foarte multe ori au fost "pasi" lipsiti de culoare si prea elaborati.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite