VIDEO Juriul de la Cannes a premiat Viaţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Filmul „The Tree of Life“ / „Arborele Vieţii“, de Terrence Malick, a primit Palme d’Or, distincţia supremă a festivalului. Kirsten Dunst şi Jean Dujardin, actori în două dintre cele mai apreciate filme ale ediţiei, „Melancholia“ respectiv „The Artist“, au primit premiile de interpretare.

Două filme importante prezentate la cea de-a 64-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes, care s-a încheiat duminică seară, şi care s-au regăsit şi în palmares au tratat cu tema finalului iminent al umanităţii, din varii motive: „The Tree of Life", al americanului Terrence Malick, şi „Melancholia", ultimul opus al danezului Lars von Trier, marketat ca „SF apocaliptic". Nu se ştie dacă este vorba de o pură coincidenţă sau dacă tema sfârşitului lumii bântuie imaginarul colectiv care resimte presiunea pre-apocaliptică, cert este că juriul prezidat de americanul Robert de Niro a trebuit să ţină seamă de acest fapt şi să-l marcheze şi în palmares.

Dintre cele două pelicule, în cele din urmă juriul a preferat-o - pentru Palme d'Or - pe cea a lui Terrence Malick, privilegiind într-un fel Viaţa, pentru că filmul apreciatului cineast american abordează şi tema paternităţii şi a fluxului genealogic neîntrerupt, fiind vorba de un „elogiu al vieţii" în maniera hiper-poetică în care Malick ne-a obişnuit să-şi facă filmele. Viziunea mai sumbră şi radicală a cineastului danez (care a dat deja lumii o capodoperă a lipsei de speranţă în eşecul fiinţei umane, care este „Dogvi-lle") a fost astfel respinsă

Brad Pitt, în „The Tree of Life“  Foto: Outnow.ch

.

image

Cu toate acestea, actriţa americană Kirsten Dunst a primit premiul de interpretare pentru rolul principal din „Melancholia", juriul condus de De Niro ignorând astfel oprobriul aşternut asupra lui Von Trier, după declaraţiile sale controversate de miercuri. Interesant este că, pentru a treia oară, Lars von Trier îşi conduce interpretele spre un premiu de interpretare pe Croazetă: precedentele cazuri sunt Björk, în „Dancer in the Dark" (2000, Palme d'Or), şi Charlotte Gainsbourg, în „Antichrist" (2009).

La proiecţia filmului „The Tree of Life", o parte dintre spectatori au fost contrariaţi de amploarea actuală a viziunii lui Malick, care introduce, în povestea principală, cu nuanţe filozofice, a unei familii din Sud, imagini cu evoluţia Universului, de la Big Bang încoace. Naşterea galaxiilor, a stelelor şi a vieţii pe Pământ se amestecă într-un film care se vrea total şi care încearcă să explice Universul, de la începutul până la sfârşitul său. Nu este surprinzător, însă, pentru Malick, unul dintre cei mai misterioşi cineaşti contemporani: după două filme briliante în anii '70, „Badlands" şi „Days of Heaven", cineastul n-a turnat timp de exact două decenii, pentru a reveni cu două filme, „The Thin Red Line" (1998) şi „The New World" (2005), în care nu face altceva decât să-şi rafineze viziunea poetică în care exprimă interogaţii metafizice esenţiale.

"Aş vrea să mulţumesc juriului şi Festivalului de la Cannes pentru că au decis ca filmul să rămână în competiţie, şi lui Lars von Trier că m-a distribuit în film."
Kirsten Dunst
actriţă

Cel mai bun actor şi un film mut

Premiul de interpretare masculină a fost acordat lui Jean Dujardin , în „The Artist", de Michel Hazanavicius, o bijuterie realizată în întregime prin estetica filmului mut din anii '20.

image
Cultură



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite