Istoria de lângă noi: martorii fugii cuplului de dictatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inginerii Marius Popescu şi Nicolae Vlad au fost invitaţii speciali ai lui Grigore Cartianu la dezbaterile prilejuite de lansarea volumului „Sfârşitul Ceauşeştilor“, în ultima zi a Târgului de Carte Bookfest. Cei doi martori la evenimentele din decembrie 1989 sunt primii civili care au intrat în contact cu Nicolae şi Elena Ceauşescu după fuga cu elicopterul.

Maratonul lansării cărţii lui Grigore Cartianu, „Sfârşitul Ceauşeştilor. Să mori împuşcat ca un animal sălbatic", s-a încheiat, ieri, cu rememorarea unor evenimente tulburi din istoria recentă a României.

Mai citeşte şi:

„Sfârşitul Ceauşeştilor“, cea mai vândută carte

Inginerul Marius Popescu a povestit cum a fost întâlnirea neobişnuită cu ocupanţii elicopterului care i-a purtat pe soţii Ceauşescu din Bucureşti până într-un lan de orz din satul Sălcuţa, de lângă Titu. Ajutat de prietenul său, inginerul Nicolae Vlad, acesta a încercat să-i captureze, fără succes, pe dictatori.

Pachetul cu milioane

La o oră de la zborul de pe clădirea Comitetului Central, elicopterul a poposit timp de 23 de minute în câmp. Abandonaţi la marginea drumului Bucureşti-Titu-Găeşti-Piteşti, Nicolae şi Elena Ceauşescu mai aveau de partea lor doar cele două gărzi de corp: pe maiorul Florian Raţ şi pe căpitanul Marian Rusu, din Direcţia a V-a a Securităţii.

Cei doi ingineri le-au ieşit în cale dictatorilor şi le-au propus să meargă cu Dacia lui Nicolae Vlad, intenţionând să sară cu maşina de pe o pasarelă şi să-i omoare pe dictatori. Deşi, iniţial, acceptaseră, soţii Ceauşescu au plecat cu un alt mijloc de transport.

Inginerul Marius Popescu a avut timp să observe că ajutoarele Ceauşeştilor cărau un pachet suspect. „Eu cred că erau cele cinci milioane de dolari pe care Ceauşeştii le promiteau celor doi miliţieni care i-au plimbat, precum şi ofiţerilor din cazarmă, care i-au păzit trei zile", a spus Marius Popescu.

Nicolae şi Elena Ceauşescu mai aveau asupra lor şi şapte cecuri care valorau 3.500.000 de lei pe vremea aceea, adică echivalentul a 50 de autoturisme Dacia 1300. 

Cultură



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite