Interimari fără să ştie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Capitalei, condusă de Sorin Oprescu, a desemnat un management interimar al instituţiilor publice de cultură, dar mulţi dintre directori nu au fost înştiinţaţi. „În prezent, o parte dintre contractele de management sunt expirate prin împlinirea duratei acestora“, recunosc oficialii.

„Adevărul" a semnalat, miercuri, că directorilor instituţiilor de cultură subvenţionate de Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), printre care se numără şi managerii teatrelor, le-au expirat contractele de management la data de 17 februarie 2011. În Bucureşti, 12 teatre sunt în această situaţie.

Citiţi şi:

„A fi sau a nu fi" director

Amânarea survine în urma faptului că în Primărie situaţia a degenerat din cauza unui conflict dintre primarul general, Sorin Oprescu, şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, care a dorit să aibă un reprezentant în comisia de evaluare a proiectelor de management ale directorilor de teatre. Sorin Oprescu nu a fost de acord, iar, în prezent, există un proces pe rol între primar şi Consiliul General, care va avea următoarea înfăţişare în septembrie.

În vederea organizării concursului de proiecte de management la instituţiile publice de cultură, la data de 30 iunie 2010, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a adoptat Hotărârea nr.110 prin care a fost aprobat regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de management în instituţiile publice de cultură, potrivit reprezentanţilor Primăriei.

Concurs în 120 de zile

Oficialii recunosc că au existat „opinii divergente  cu privire la caracterul echivoc  al conţinutului regulamentului" şi că hotărârea a fost contestată de primarul general. „Având în vedere situaţia de încetare a contractelor de management prin expirarea duratei pentru care au fost încheiate, în conformitate cu art. 33 din Legea nr. 189/2008, privind managementul instituţiilor publice de cultură, pentru asigurarea continuităţii activităţii acestor instituţii publice, a fost desemnată o conducere interimară a instituţiilor publice de cultură (de către aceiaşi manageri)", au declarat, pentru „Adevărul", reprezentanţii Primăriei.

„În conformitate cu art. 33 din Legea nr. 189/2008 privind  managementul instituţiilor publice  de cultură, cu HG nr. 1301/2009 pentru aprobarea Regulamentului (...) şi potrivit HCGMB nr. 110/2010 se va organiza un nou concurs de proiecte de management  în maximum 120 de zile calendaristice de la desemnarea managerului interimar", au explicat oficialii PMB.

„Nu ştiam de interimat"

George Mihăiţă, director al Teatrului de Comedie, spune că nu are „nicio spaimă" faţă de situaţia creată. „Nu ştiam că sunt interimar, dar nu am nicio tresărire. Teatrul merge bine, nu mi-e frică de nimic", afirmă actorul devenit director al teatrului în 2003. De altfel, nici Alexandru Darie - director la Bulandra, nici Dorina Lazăr - director la Odeon, nici Florin Călinescu - director la Teatrul Mic, nici Călin Mocanu, director la Ţăndărică, nu au fost înştiinţaţi de noul statut de interimar. Mircea Diaconu, şef la Nottara din 2004, este singurul director care afirmă că ştia despre procedura de la Primărie.

„Primarul Oprescu are dreptate să nu accepte un consilier în comisia de evaluare a directorilor. De altfel, eu am semnat prelungirea mandatului de manager prin acte adiţionale", a punctat Diaconu, care precizează că evaluarea directorilor de teatre pe 2010 a fost făcută de Primărie în luna septembrie a anului trecut. 

"Nu ştiam că sunt interimar, dar nu am nicio tresărire. "
George Mihăiţă
directorul Teatrului
de Comedie


"Am fost înştiinţat de perioada de interimat."
Mircea Diaconu
directorul Teatrului
Nottara


Ce spune legea

În Ordonanţa de Urgenţă nr. 89 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, modificată la Art. I, punctul 1, prin Legea 269/2009, se spune:

1.Pregătirea concursului de proiecte de management de către autoritate constă în:

a) elaborarea şi aprobarea regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului, de soluţionare a contestaţiilor, precum şi a caietului de obiective, pe baza documentelor prevăzute la art. 5;
b) desemnarea componentei comisiei de concurs şi a celei de soluţionare a contestaţiilor;

2. În urma evaluării mapelor fiecărui candidat, etapele concursului de proiecte de management sunt:

a) analiza proiectului de management;
b) susţinerea proiectului de management în cadrul unui interviu.

image
image
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite