Inscriptii de Marin Gherasim, intr-o galerie-anticariat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ne-am obisnuit ca, in ultima vreme, sa facem elogiul salilor de expozitie moderne, cat mai simple, cu instalatii de iluminare adecvate, in asa fel incat cele care sa fie scoase in evidenta sa fie

Ne-am obisnuit ca, in ultima vreme, sa facem elogiul salilor de expozitie moderne, cat mai simple, cu instalatii de iluminare adecvate, in asa fel incat cele care sa fie scoase in evidenta sa fie lucrarile, si am uitat de locurile de expunere mai putin conventionale. Un astfel de spatiu este galeria-anticariat de pe strada Franceza nr. 54, in imediata apropiere a Curtii Vechi. Unul dintre cele mai vechi locuri din Bucuresti in care au fost expuse obiecte de arta, lucrari de grafica, documente si carti de valoare, dupa cum ne-a declarat Marius Nicolescu, cel care se ocupa, in prezent, de acest anticariat, gazduieste, incepand din 2001, si expozitii de arta contemporana. Imaginea este aceea a unui spatiu deschis, in care arta isi gaseste locul, indiferent de perioada in care a fost realizat un obiect, de momentul cand a fost editata o carte sau cand a fost pictat un tablou. In ultimii trei ani, peste 20 de pictori contemporani au expus pe strada Franceza, la numarul 54, printre primele aduse in galerie fiind lucrari apartinand lui Horia Bernea. In aceste zile, 13 lucrari ale lui Marin Gherasim si-au gasit locul in galeria-anticariat. "Memoria absidei - Inscriptii" este titlul expozitiei in care privitorul cunoscator il va regasi pe Marin Gherasim, cel care asimileaza arhetipurile, le transpune, le face sa vietuiasca intr-o geometrie bine gandita si le individualizeaza in nuante de pamant, naturale, ce duc cu gandul la un amestec primordial. Inscriptiile de pe lucrari nu au rolul de adaugare, ci acela de intregire, de definitivare. Totul "creste" pe suprafata panzei, intr-un mod firesc, cu o cumintenie indusa de acordul total care exista intre pictor si rezultatul creatiei sale. La aceasta galerie, unde se pastreaza ceva din caldura spatiilor de expunere de demult, in care galeristul nu avea doar rolul de gardian, ci si acela de prezentator al lucrarilor si al pictorului, vi se va oferi, pe langa posibilitatea de a va bucura de lucrari, si aceea de a sti mai multe despre pictorul contemporan care expune.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite