Filmele si emisiunile vor ajunge sa se "strecoare" printre spoturile cu politicieni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conform Directivei "Televiziunea fara Frontiere", un post comercial nu poate difuza mai mult de 12 minute de publicitate pe ora, in timp ce televiziunea publica are dreptul sa difuzeze cel mult 8

Conform Directivei "Televiziunea fara Frontiere", un post comercial nu poate difuza mai mult de 12 minute de publicitate pe ora, in timp ce televiziunea publica are dreptul sa difuzeze cel mult 8 minute de reclama in acelasi interval de timp. Cum aceste limite sunt departe de a satisface nevoile celor care vor avea roluri importante de jucat in anul electoral 2004, Comisia parlamentara pentru elaborarea legilor electorale a propus un amendament foarte avantajos: separarea publicitatii electorale de cea comerciala. Grija legislativului pentru ca spoturile cu politicieni sa nu se amestece cu cele la detergenti ori cu cine stie ce reclame la tigai-minune nu are, insa, o motivatie care sa stea in picioare. Presedintele Consiliului National al Audiovizualului, Ralu Filip, este de parere ca amendamentul este ilegal, incalcand dispozitiile legale care functioneaza in Romania. Pentru a fi difuzate separat de spoturile publicitare, cele electorale ar trebui sa se incadreze in categoria campaniilor sociale ori a anunturilor umanitare sau de interes public, ceea ce, considera Ralu Filip, este departe de adevar. Mai mult, in aceste conditii, pragul celor 12 minute ar fi cu siguranta depasit si nu va mai exista un control al duratei spoturilor, intrucat, asa cum subliniaza si George Chirita, presedintele Asociatiei Romane de Comunicatii Audiovizuale, "anunturile de interes public nu sunt supuse unor limitari de durata". "Daca acest proiect va fi adoptat, va exista un conflict intre legi: intre Legea electorala si Legea audiovizualului", mai precizeaza presedintele CNA. Portivit acesteia din urma, prin publicitate se intelege "orice forma de mesaj, difuzat fie in baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, in schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale, cu scopul de a promova furnizarea de bunuri, inclusiv imobile si necorporale, sau prestarea de servicii contra cost, fie difuzat in scopuri autopromotionale". Daca, zilele trecute, chiar la Comisia pentru Cultura a Senatului s-a dezbatut problema volumului exagerat de publicitate (s-a invocat cazul unui film intrerupt de spoturi de nu mai putin de 15 ori), avem toate sansele ca, in situatia in care amendamentul va fi aprobat, filmele si emisiunile sa para spoturi care "intrerup", pe alocuri, "lung-metrajele" electorale.

Cultură



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite