VIDEO Filme premiate, spectatori puţini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producţii româneşti aclamate la marile festivaluri internaţionale nu depăşesc în ţară pragul de 100.000 de spectatori. Aplaudate peste hotare, filmele româneşti din „noul val" strâng puţini spectatori în sălile de cinema din ţară.

Comparativ cu începutul anilor 2000, cifrele sunt ridicate. Dar, dacă luăm în calcul peliculele comerciale americane care rulează la cinematografele din  malluri, filmele româneşti pierd teren. Cele mai recente producţii româneşti care rulează în cinematografe, „Loverboy" (2011), regizat de Cătălin Mitulescu şi „Principii de viaţă" (2011), în regia lui Constantin Popescu se află pe locul 9, respectiv 26 în topul vizionărilor alcătuit de cinemagia.ro.

„Loverboy" a strâns 2.675 de spectatori în prima săptămână de când a fost lansat în cinematografe. În acelaşi timp, „Principii de viaţă" are 1.137 de spectatori la două săptămâni după lansare. Pe primul loc în topul celor mai vizionate pelicule din această săptămână se află producţia americană „The Killer Elite"/„Killer Elite: Înfruntarea", cu 14.655 de spectatori.

Nu sunt suficiente săli de cinema

„Una dintre marile probleme pe care le are filmul românesc în România este numărul mic de săli. Nu este dezvoltată o reţea de cinematografe de artă sau care să fie orientate mai mult spre o nişă culturală", punctează Cătălin Anchidin, coordonator distribuţie la Parada Film, care s-a ocupat de promovarea unor filme româneşti precum „Kapitalism - Reţeta noastră secretă" şi „Medalia de onoare".

Responsabil şi de traseul filmului „Principii de viaţă", Anchidin explică de ce tendinţa producţiilor româneşti este să facă puţini spectatori. „Cele mai multe săli de cinema există în malluri, iar acestea sunt orientate spre marile filme comerciale americane care sunt pe gustul publicului din România şi nu numai", mai spune Cătălin Anchidin. „Atunci, filmul românesc are o distribuţie net inferioară faţă de filmele americane. Nici publicul din România nu e foarte dornic să vadă film românesc".

Salvarea: campaniile de promovare

Singura salvare o reprezintă, în opinia lui Cătălin Anchidin o campanie de promovare foarte puternică. „Din experienţa noastră, media de spectatori pentru un film românesc este între 5.000 şi 6.000 de spectatori. Viaţa unui film în cinematografe este de aproximativ opt săptămâni. Iar tot ce înseamnă peste 6.000 de spectatori se datorează unei campanii de promovare foarte puternice, cu muncă intensă de marketing", adaugă Anchidin.

 Studiile Agenţiei de monitorizare Champions arată că în ultimii patru ani, cei mai mulţi spectatori i-a strâns filmul „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile" (2007), regizat de Cristian Mungiu, laureat Palm d'Or la prestigiosul Festival de la Cannes. Cu Anamaria Marinca şi Vlad Ivanov, pelicula a adus în cinematografe 88.000 de spectatori, totalizând încasări de 750.000 de lei.

Pe locul al doilea se situează „Eu când vreau să fluier, fluier", de Florin Şerban. Câştigător al Ursului de Argint la Festivalul de Film de la Berlin, în 2010, filmul a adus în sălile de cinema 52.644 de spectatori. Media unor producţii americane de succes în cinematografele româneşti depăşeşte 200.000 de spectatori.

1.100 de spectatori a adunat „Principii de viaţă" în două săptămâni de când a fost lansat.

Click pentru a mări

info
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite