Fericirea paradoxală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Filosoful şi sociologul francez Gilles Lipovetsky este editat la Polirom cu un eseu asupra societăţii de hiperconsum, eseu intitulat "Fericirea paradoxală" (trad. Mihai Ungurean). Autorul,

Filosoful şi sociologul francez Gilles Lipovetsky este editat la Polirom cu un eseu asupra societăţii de hiperconsum, eseu intitulat "Fericirea paradoxală" (trad. Mihai Ungurean). Autorul, profesor la Universitatea din Grenoble, face o amplă analiză a spiritului consumerist care a explodat în ultimii ani. Aceasta a fost posibil în momentul în care au fost parcurse fazele importante alecapitalismului de consum. Iată doar câţiva dintre vectorii principali care au sprijinit această nouă realitate: marca fabricii, ambalajul, publicitatea, marile magazine, consumul emoţional.

În studiu vom găsi şi alte câteva elemente importante precum: diferenţa dintre consumatorul "profesionist" şi consumatorul anarhic ori analiza celor câteva obsesii ale societăţii de consum - obsesia performanţei, exacerbarea simţurilor, industria sexului. Viaţa profesională eclipsează din ce în ce mai mult viaţa privată, de aceea căutarea "înţelepciunii" în formele ei degenerate este, consideră autorul, una din ultimele iluzii ale lumii în care trăim.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite