Cinematograful asiatic isi dezvaluie istoria secreta la Venetia
0Asa cum ne-au obisnuit toate festivalurile de prim-rang, si Mostra venetiana ne invita sa urmarim o "suita" de festivaluri paralele. Vom urmari asadar sectiunile: in concurs, in afara concursului,
Asa cum ne-au obisnuit toate festivalurile de prim-rang, si Mostra venetiana ne invita sa urmarim o "suita" de festivaluri paralele. Vom urmari asadar sectiunile: in concurs, in afara concursului, sectiunea "Orizont", dedicata talentelor tinerei generatii, sectiunea scurtmetrajelor, sectiunea intitulata "Istoria secreta a cinematografului asiatic" al carei accent este pus pe istoria cinematografului chinez, dar si o sectiune speciala dedicata cinematografiei italiene, o monografie a anilor 1946-1976. Este vorba de un program de maxima anvergura, caruia ii vom face cu greu fata, insa ce bucurie oportunitatea unei asemenea intalniri! Aceasta orientare masiva catre filmul asiatic o datoram in special noului director al sectiunii cinematografice a Mostrei, Marco Muller, succesorul ilustrului Moritz de Hadeln. Muller face parte din tanara generatie, si prin jocul destinului a urmat cursurile gimnaziale si liceale in China, cunoscand, asadar, nu numai tara, dar si limba chineza, si nefiind complet strain nici de japoneza si alte aproximativ zece limbi europene, putandu-si astfel apropia cultura si istoria acestora. Pentru noi, profesionisti ai filmului, o personalitate cu o asemenea paleta culturala nu poate fi decat atragatoare.