Ce livrezi străzii şi ce primeşti înapoi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Arta ca metodă de sensibilizare a autorităţilor începe să funcţioneze în cazul manifestării Street Delivery. Pe o stradă din centru, bucureştenii şi timişorenii au experimentat timp de trei zile, în weekendul trecut, Street Delivery, un mod inedit de a revendica spaţiul public.

Evenimentul din Bucureşti şi din Timişoara reprezintă interfaţa artistică a unui proiect arhitectural care vrea să transforme străzile Arthur Verona şi Florimund Mercy în zone de promenadă, care să pună pietonul în mişcare în toate sensurile, să-i stimuleze simţurile, conştiinţa, materia cenuşie, să facă sângele să circule mai repede. La Bucureşti,

Street Delivery a oferit, în acest sens, instalaţii tactile cu iarbă şi nisip, animăluţe şi copii de salvat. S-a vândut proză la plic, s-au scris poveşti în timp real despre pietoni, s-a refăcut Mineriada (în variată de catifea) şi s-a improvizat, în voie, la instrumente preţioase, de la tobe africane la sintetizator.

După patru ani de Street Delivery, Primăria Timişoarei a aprobat şi a pus în aplicare PUZ-ul. La Bucureşti s-a ajuns la a cincea ediţie, iar PUZ-ul „Traseul Cultural Strada Episcopiei, strada Pictor Verona, Grădina Icoanei" a fost aprobat, dar nu s-a trecut la punerea lui în practică. S-a obţinut o mică victorie - a fost finalizată Piaţeta Anglicană (punctul de pornire al pietonalului din PUZ).

Organizatorii au fost, ca de obicei, Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România.

„Ministerul Culturii a contribuit cu 6.000 de euro, din care 3.000 a costat doar scena", ne-a declarat Daniel Voinea, director de comunicare la Cărtureşti.

Pe acea scenă au concertat mult-aşteptaţii francezi de la Poni Hoax, o trupă eclectică şi foarte sofisticată (care şi-au bucurat fanii schimbând cuvântul „Budapest" cu Bucarest într-unul din hiturile lor). Tot ei au susţinut, după concert, un DJ set magic în Club Control.

"Am crezut că nu mai reuşim să organizăm Street Delivery în anul de criză 2010. Sponsorizările au fost foarte greu de găsit. Din fericire, Club Control a adus, de exemplu, trupa Poni Hoax în România, iar Institutul Francez le-a plătit drumul.  "
Daniel Voinea
director de comunicare
la Fundaţia Cărtureşti

Cultură



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite