Catherine Deneuve, furori pe covorul roşu la Veneţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Actriţa franceză străluceşte în comedia lui François Ozon, „Potiche“, cronică a emancipării unei soţii de bogătaş, prezentată sâmbătă seară în competiţia prestigiosului festival de film din Lagună. Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia, aflat la cea de-a 67-a ediţie, îşi continuă, lent dar sigur, proiecţia mult-aşteptatelor pelicule, înscrise în competiţia oficială.

Filmele (toate proiectate aici în premieră mondială) se vor „cerne" până în cursul zilei de sâmbătă, 11 septembrie, seara, la ora 19.00, urmând să fie anunţat palmaresul acestei ediţii.

Preşedintele juriului, regizorul Quentin Tarantino, este contestat acerb, în ultimele zile, de presa peninsulară, care a avut, brusc, „revelaţia" că mulţi dintre competitorii actualei ediţii îi sunt amici americanului (ba chiar o fostă iubită, regizoarea Sofia Coppola); de parcă, până acum, fiecare preşedinte de juriu n-ar fi avut simpatii şi antipatii. „Dacă cineva pe care-l iubesc face un film de care nu-mi pasă, nu mă voi lupta pentru el", le-a „tăiat macaroana" cârcotaşilor regizorul lui „Kill Bill".

Emanciparea unei femei

După proiecţiile filmelor „Black Swan", de Darren Aronofsky, „Miral", de Julian Schnabel, sau „Somewhere", de Sofia Coppola, a venit rândul, sâmbătă-seară, pentru proiecţia unuia dintre cele mai aşteptate filme din competiţia oficială: comedia franţuzească „Potiche".

Filmul marchează reîntoarcerea regizorului Fran­çois Ozon, renumit pentru thrillerele sale întunecate şi ambigui, la comedie - după marele succes cu „8 femei", din 2002 - şi, totodată, reîntâlnirea dintre doi mari actori: Catherine Deneuve şi Gérard Depardieu. Onorurile covorului roşu au fost făcute, înainte de proiecţia de sâmbătă-seară, de Catherine Deneuve şi de regizorul François Ozon, însoţiţi de o mare parte a distribuţiei filmului: Fabrice Luchini, Judith Godrèche, Karin Viard.

Dimineaţa, la proiecţia de presă, pelicula lui Ozon a fost întâmpinată cu hohote de râs şi cu aplauze finale, lucru rar la Veneţia. „Nu e nimic mai bun pentru un regizor decât să audă publicul râzând sau plângând", a spus, la conferinţa de presă de la Hotel Excelsior, regizorul. Mai bun decât cele şase Premii César pe care le-a primit?, a venit întrebarea. „În «Swimming Pool», exista un citat din Billy Wilder: «Premiile sunt ca hemoroizii, mai devreme sau mai târziu fiecare tâmpit („asshole", în original - n. red.) capătă unul»", a replicat Ozon.

„Potiche", plasat în 1977, o distribuie pe Deneuve ca Suzanne, soţia unui industriaş bogat. Filmul arată ascensiunea ei, de la nevastă-trofeu la manager de fabrică şi membru al parlamentului. „Este povestea emancipării unei femei. Situaţia femeilor s-a schimbat de-atunci, dar nu cu mult. Femeile nu sunt plătite la fel ca bărbaţii, pentru aceeaşi slujbă, şi există încă mult machism", a spus regizorul.

Români şi italieni

Sâmbătă dimineaţă, a avut loc proiecţia filmului italian „Hai paura del buio" / „Cui i-e frică de întuneric", de Massimo Coppola. Prezenţa în distribuţie a româncelor Alexandra Pirici şi Lia Bugnar este singura noastră legătură, în acest an, cu festivalul din Lagună. Jurnalista Gloria Sauciuc, redactor-şef Cinemagia, aflată la faţa locului, relatează:

„150 de jurnalişti şi reprezentanţi ai industriei de film au vizionat sâmbătă filmul. «Hai paura del buio» continuă seria filmelor cu localnici italieni şi imigranţi români, în ceea ce are toate şansele să devină un nou trend pentru cinematograful european. Regizorul Massimo Coppola nu reuşeşte în totalitate să evite stereotipurile. Genericul de final s-a scurs fără aplauze, poate pentru că cei din sală au fost prinşi de problematica lansată de Massimo Coppola: ţin banii trimişi în România locul unor îmbrăţişări materne?".

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite