0

Un actor la Eurovision Ne-am convins demult: traim intr-o lume nedreapta. Nici cea de-a doua semifinala pentru Eurovision 2004, transmisa de Romania 1 sambata seara, n-a contrazis acest adevar. Mult

Un actor la Eurovision
Ne-am convins demult: traim intr-o lume nedreapta. Nici cea de-a doua semifinala pentru Eurovision 2004, transmisa de Romania 1 sambata seara, n-a contrazis acest adevar. Mult mai echilibrata decat cea dintai, consumata cu o saptamana inainte, aceasta ultima jumatate a selectiei nationale a fost, spun unii, si sensibil mai valoroasa. Cu atat mai frustrant pentru perdantii din aceasta grupa... 11 piese (a 12-a, admisa de juriile de la preselectie in semifinala, a iesit din concurs din motive obiective: autorul n-a mai fost de gasit), adica putin peste o jumatate de ceas de muzica "de ultima ora", s-au supus televotingului si deciziei unei comisii de specialitate. Dincolo de valoarea compozitiilor, pasul inainte il reprezinta "simptomele" de educare pe care le are publicul. Dupa ani intregi in care i s-a susurat la ureche sa voteze piesa, nu interpretul, romanul a bagat la cap. Asa se face ca in finala s-au calificat, pe langa ultraconsacrata Elena Carstea (care, cu doi ani in urma, tuna ca i se rupe... sufletul de Eurovision) sau Paula Seling, foarte cunoscuta si ea, Hara - o trupa care nu se bucura de o promovare prea "insistenta"; Supermarket - grup care a trecut, la o varsta frageda, printr-o desfiintare si una bucata revenire in formula noua; Maria Radu - de care lumea mai stie de la formatia Van Noizz, si chiar Shake - un trio feminin nou-nascut. Interesant pentru fenomenul muzical neaos este faptul ca, intr-o tara de compozitori, a ajuns in finala piesa unui actor. Dan Tudor, cel care va arata "viata in direct" pe B1 TV, este autorul melodiei celor de la Supermarket. Pe langa surprizele din concurs, telespectatorul a mai avut parte de alte cateva: prezentatorii show-ului au fost Monica Anghel si Marcel Pavel, cei care au calificat direct Romania pentru urmatoarea editie Eurovision, dupa clasarea excelenta din 2002, de la Tallin. In "camera verde" au luat pulsul concurentilor Catalin Maruta ("avansat" de la "Tonomatul DP 2" pe canalul 1 al TVR) si Alina Sorescu. Fara prea mari probleme, dar parca si cu ceva fast lipsa, semifinala cu numarul 2 a adus, la fel cu surata sa de acum o saptamana, finalistii pentru Eurovision 2004 si o audienta care se cere sarbatorita.