0

Religia succesului cu orice pret Cand ii vezi pe politicienii nostri cat sunt de hartuiti de toate televiziunile, te intrebi cum de mai izbutesc sa le faca fata, mai-mai sa le plangi de mila.

Religia succesului cu orice pret
Cand ii vezi pe politicienii nostri cat sunt de hartuiti de toate televiziunile, te intrebi cum de mai izbutesc sa le faca fata, mai-mai sa le plangi de mila. Fiintele compatimitoare, care au cedat acestei slabiciuni, este cazul sa-si revina in simtiri. Adevarul este ca sunt prea putine posturile TV si nu indeajuns de multe emisiunile, de la cele de gradinarit si pescuit la dezbaterile despre soarta judetului si a umanitatii, pe care sa nu le poata acoperi, chiar intr-o singura zi, oamenii destinati, in principiu, tribunei. De curand, politicianul roman si-a asumat un nou rol, cel de guest-star, invitat de onoare intr-o emisiune de divertisment. Departe de a trece pur si simplu prin cadru, in toata splendoarea personalitatii sale, el este pus la treaba alaturi de ceilalti actori. Oricata cinste i s-ar acorda, oricat ar dori respectivul sa ramana, precum scrie pe genericele filmelor americane, "as himself" (in propriul sau rol), trebuie sa se supuna, pana la urma, legilor acestui pamant si sa joace cum cere show-ul autohton. Asa se face ca, la "Canalul de stiri", istoricul Adrian Cioroianu, cum ziceam, "as himself", a avut in dreapta sa un personaj numit Analiza Bocicoi, nascuta Floca, o blonda toata numai freamat si asteptare, agatata de promisiunea specialistului de a o scoate din starea de criza. Absorbit, probabil, de intensa solicitare a talentului actoricesc, tanarul debutant - inca nededat, totusi, la rigorile atentiei distributive - nu a bagat de seama vorbele unora dintre colegii sai de show, care nu s-au sfiit sa arunce o replica precum aceasta: "pai, unul este politician, alta curva..." Starul era mult prea preocupat "sa dea viata" unui dublu al personalitatii sale, un istoric venit din viitor, intr-un dialog intimisto-SF cu Stefan cel Mare si Mahomed ("Stefane, e adevarat?"). Culmea este ca, in aceeasi seara, Adrian Cioroianu, in emisiunea sa "Chiasma", propunea unei fete bisericesti o discutie despre "Religia succesului". Respectiva religie in varianta autohtona trece, dupa cum se vede, si pe la show-uri. Parca a mai ramas, totusi, unul: "Vacanta Mare".