CRONICA TV

0

Cumetrie la varf Se stie de cand lumea si pamantul: ai intrat in hora, trebuie sa joci. Se inteteste dansul, nu ai incotro, trebuie sa tii pasul, chit ca abia iti mai tragi sufletul. Neintreruptul

Cumetrie la varf
Se stie de cand lumea si pamantul: ai intrat in hora, trebuie sa joci. Se inteteste dansul, nu ai incotro, trebuie sa tii pasul, chit ca abia iti mai tragi sufletul. Neintreruptul turneu facut de politicienii nostri pe la toate posturile de televiziune, toate talk-show-urile, mesele-rotunde, divertismentele, indiferent de hramul si tinuta autorilor, a moderatorului, a creat o intimitate ce merge mana in mana cu baterea pe burta. Nu este de mirare ca, intr-o seara, cuiva i-a trecut prin cap sa cante doamnei Ecaterina Andronescu, fost ministru al Invatamantului, celebra melodie a mahalalei de odinioara, "Ecaterino, vedea-te-as moarta". Canalul de Stiri al lui Constantin Trofin si Ovidiu Uscat - altadata simpatici si cu bun simt - profita din plin de micile, "omenestile pacate" ale politicienilor ce-si doresc a se vedea in toate oglinzile posibile, transformandu-i in parteneri de comicarii, in paiate a caror silueta este montata in scenarii din ce in ce mai penibile. Baietii nu mai au nici o retinere. Acum doua seri si-au mutat circul langa un WC. Proptit de usa acestuia, cineva comenta un volum al presedintelui Romaniei. Indiferent a cui ar fi fost aparitia editoriala, nici o carte nu poate fi adusa in vecinatatea unui closet. Destinatia harazita de fiecare in particular este una, spectacolul public - alta. Acestea sunt, insa, consecintele perverse ale cumetriei la varf, de aceea nu suntem foarte siguri ca trebuie sa le plangem de mila victimelor.